bugatti autó
A Bugatti az alapító lánya előtt tiszteleg, és egyben stílusosan búcsúzik a Bugatti Chiron Európától.

A francia márka bemutatta a legújabb modelljét, a Chiron L'Ébé-t. Az ultra-exkluzív csúcsautó az alapító, Ettore Bugatti legidősebb gyermekéről kapta a nevét, a jármű formatervét pedig az art déco stílus iránti szeretet ihlette – mutatja be az autót a Robb Report.

A L'Ébé összetétele az utolsó három Bugatti Chironból – egy „standard" modellből és két sportból – áll, amelyek az európai piacra készültek. A Bugatti egyelőre csak képeket osztott meg róluk, de már az is gyönyörű.

A teljes karosszériát, beleértve a motorburkolatot is, kékre színezett, fedetlen szénszálak borítják, amelyeket arannyal domborítottak ki. A logók, a kerekek és L'Ébé aláírásának reprodukciója, amely a szárny alatt rejtőzik, szintén arany színben pompázik.

Belül sötétkék és krémszínű bőr borítja a belső teret. A belső ajtópaneleken különleges motívum látható, amely a Bugatti leghíresebb autóinak vizuális evolúcióját ábrázolja, a korai Grand Prix-versenyautóktól a Chironig. L'Ébé aláírása a fejtámlákba és a taposólemezekre is arany színnel van varratva.

A hiperautó hajtásláncát érintetlenül hagyták, de nehéz elképzelni, hogy bárki is panaszkodna emiatt.

A motortérben ugyanazt a 8,0 literes, négy turbófeltöltős W-16-ost találjuk, mint bármelyik Chironban vagy Chiron Sportban. Az autó egy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóhoz csatlakozik, és 1 479 lóerő mellet 1118 Nm nyomaték leadására képes.

Ha a szerencsés tulajdonosok bármelyike úgy dönt, hogy a maximumra hajtja az autót, akkor 2,4 másodperc alatt képes lesz nulláról 100 km/órás sebességre gyorsulni, és elérheti az elektronikusan korlátozott brutális 420 km/órás végsebességet.

Míg a L'Ébé kiadás a Chiron rendszeres gyártásának végét jelzi Európában, addig a Pur Sport és Super Sport modellek még mindig készülnek. A gyártás után viszont a típusnak vége, mivel a Bugatti mostanra hivatalosan is eladta a teljes sorozatot.


A figyelmetekbe ajánljuk