A Netflixet és a Youtube-ot általában nem szokták versenytársaknak tekinteni, mivel a két cég felületei teljesen másfajta videókat tartalmaznak. A bevételi mutatók tekintetében azonban igenis komoly csatározások vannak a két vállalat között, és a tavalyi adatok alapján könnyen lehet, hogy idén a Youtube beelőzi a Netflixet.
A közösségi videómegosztó-platform hirdetési bevétele 7,2 milliárd dollár (2,2 ezer milliárd forint) volt a harmadik pénzügyi negyedévben, ami 43 százalékos növekedés az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Ugyanebben az időszakban a Netflix 7,5 milliárd dolláros (2,35 ezer milliárd forint) bevételről számolt be 16 százalékos növekedés mellett.
Érdemes megjegyezni, hogy YouTube-ot sokkal többen használják napi szinten mint a legnagyobb streaming-szolgáltatót, de a Netflix az előfizetős modelljének hála egyelőre tartja a piacvezetői pozícióját.
Neil Campling, a Mirabaud Equity Research piackutató elemzője elmondta, hogy a YouTube növekedése azt jelzi, hogy idén trónfosztásra kerülhet sor bevételi szempontokból.
Fontos megjegyezni, hogy a Netflix jóval nehezebb helyzetben van, mint a YouTube, hiszen a streaming-óriásnak folyamatos harcot kell vívnia az olyan közvetlen versenytársakkal, mint a Disney, az Amazon és az Apple. A Youtube-nak viszont nincs igazán komolyan vehető versenytársa a maga kategóriájában.
A folytonos verseny miatt a platformoknak egyre több pénzt kell költeniük tartalmaikra. A Netflix idén várhatóan 14 milliárd dollárt (4,39 ezer milliárd forint) fordít a filmekre és sorozatokra, ez az összeg 2025-re 19 milliárd dollárra (5,96 ezer milliárd forint) nőhet.