Gyöngyösi Diána a Smartwings kapitánya és Sasvári Anita elsőtisztje minidig örül, amikor együtt repülhet. Idén valamivel kevesebb ilyen alkalom adatott meg nekik, mint a korábbi szezonokban. Más-más utat jártak be addig, amíg a Boeing 737-es pilótafülkéjébe ülhettek. Diána a pályaválasztáskor még nem tudta, hogy mit szeretne csinálni, míg Anitánál a család repülős múltja volt a meghatározó.
A Smartwings is azon légitársaságok közé tartozik, amely képes kizárólag nőkből álló személyzetet kiállítani.
A Légiközlekedési Kulturális Központ egyik munkatársa pedig egy ilyen járaton kísérte el a csapatot Kefalóniára.
Ahogy az Aeropark Budapest videója alatt olvasható, már az is látványosságnak számított, ahogy a hattagú személyzet végigvonult a terminálon, és nem kis meglepetést okozott, amikor utazómagasságon Dia beköszönt a pilótafülkéből és bemutatta kolléganőjét. A kabinban ezúttal Tarsoly Katalin, Józsa Dóra, Király Enikő és Kovács Annamária teljesített szolgálatot.
Mindez azért is különleges, mert a statisztikák szerint világszinten nagyjából 5 százalékra tehető a nők aránya a pilóták között.
Meglepő módon Indiában repül a legtöbb hölgy, ott az arányuk a pandémia előtt meghaladta a 12 százalékot – olvasható a leírásban.
Európában más a helyzet: a British Airways a pilótáinak 6, a KLM pilótáinak 4 százaléka nő. Amelia Erhart volt a női pilóták egyik úttörője. 1917-ben kapott kedvet a repüléshez, amikor épp egy olyan katonai kórházban dolgozott, ahol sok pilótát ápoltak. Utasként először 1920-ban repült, az élmény pedig teljesen elvarázsolta.
Nem sokkal később órákat vett, és jogosítványt szerzett. Eldöntötte, hogy saját repülőgépet akar, ezért egy időre teherautó sofőrnek állt, hogy pénzt gyűjtsön. Az első, légitársasági alkalmazottként repülő hölgypilótát Helen Richey-nek hívták. 1934-ben az amerikai Central Airlines foglalkoztatta, amely a United jogelődje volt.