A világ vezető luxustermékekkel foglalkozó cégcsoportjának nem ez az első jótékony megmozdulása. A koronavírus kezdetén parfümök előállítása helyett fogott az LVMH kézfertőtlenítők gyártásába, amellyel a hazai (esetükben francia) kórházakat támogatták, most pedig az éttermeken szeretnének segíteni.
Az LVMH Vins d'Exception borgyűjtemény a cégcsoporthoz tartozó legjelentősebb házak - a bordeaux-i Château d'Yquem és Cheval Blanc, valamint Burgundiából a Clos des Lambrays - palackjait tartalmazza. A The Drinks Business beszámolója szerint
a borgyűjtők számára ez egy különleges lehetőség, hiszen ilyen módon az LVMH Csoporthoz tartozó házak elmúlt tíz évjáratának legjobb boraihoz juthatnak hozzá.
A limitált, mindösszesen 300 darabszámban kiadni tervezett borcsomag tartalma:
- Y d'Yquem 2017
- Château d'Yquem 2015
- Château d'Yquem 2009
- Château Cheval Blanc 2009
- Château Cheval Blanc 2015
- Clos des Lambrays 2016
Egy-egy doboz ára 2300 euró, és a világ bármely pontjáról megrendelhető. Az így keletkezett bevételből 500 ezer euróval támogatnák a bezárt éttermeket a francia, a brit és az amerikai piacokon. A május 4-én bejelentett adománygyűjtő akció értelmében három, a vendéglátóipar támogatására létrehozott jótékonysági szervezeten keresztül juttatnák el ezt az összeget az érintett szereplőkhöz.
A támogatott alapítványok:
- UK – Hospitality Action
- USA – Restaurant Employee Relief Fund
- France – La Fondation de France