A Stanley hordozható poharai mit sem bizonyítanak jobban, mint hogy a közösségi média és a társadalmi nyomás alapjaiban formálják vásárlási szokásainkat. Miképp válhat egy termosz státuszimbólummá? Valamint hogy képes egy márka dollármilliós üzletet csinálni egy teljesen hétköznapinak tűnő fémpalackból?
Bár tény, hogy a Stanley napjainkban éli virágkorát, ha alaposabban megvizsgáljuk a logóján található apró betűs részt, láthatjuk, hogy a márka már 1913 óta létezik. William Stanley Jr. feltaláló a 20. század elején alkotta meg először a vákuumszigetelt palackokat. Azonban a TikToknak és a különféle közösségi médiumoknak köszönhetően a csordaszellem erőteljesebb, mint valaha – a Stanley Cupért való rajongás pedig jócskán kezd elvadulni.
Ez is érdekelhet! Ezt a nyakláncot hordja szinte minden Z generációs: de miért imádják ennyire?
A Stanley-termoszok eddig leginkább a túrázók és munkásemberek körében voltak népszerűek, most viszont lecsapott rá a Z generáció.
Stanley Cup = Szent Grál
A nagy fogantyújáról és szívószáláról ismert poharat először a környezetbarát, egészségtudatos, gyakran tizenéves TikTok-felhasználók kezdték népszerűsíteni. A trendhullám ereje pedig a márka számára is döbbenetes volt. A CNBC becslései szerint a tavalyi nyereség is jelentősen emelkedni fog. A 2023-as év eladásai mintegy 750 millió dollár körül mozognak, ami a 2020-as 70 millió dolláros éves árbevételhez képest óriási ugrás.
De mitől olyan jó? A termék egyik fő eladási érve a tartóssága, és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint egy 2023 novemberében készült videó egy autótűzről. A felvételen láthatjuk a totálkáros műszerfalat, a szétolvadt berendezést, a lógó kábeleket és törmelékeket, illetve még egy valamit: egy teljesen sértetlen Stanley Cupot.
@danimarielettering Thirsty after you catch on fire? @Stanley 1913 is like no problem i gotchu #fyp #carfire #accident #stanleycup ♬ original sound - Danielle
A termosz elpusztíthatatlanságának látványos bemutatója vírusszerűen terjedt el a közösségi médiumok platformjain, csak a TikTokon 96,5 millió megtekintést ért el.
De van egy másik tényező is, egy remek szakember. Ugyanis az elemzők a termék legújabb sikerének hangsúlyos részét a vállalat elnökének, Terence Reillynek tulajdonítják, akit 2020-ban neveztek ki, korábban pedig a Crocs marketingvezetője volt. Reillynek sikerült a korábban ízléstelen papucsból merész divatterméket varázsolnia, és most úgy tűnik, hogy ugyanezt a változást felügyeli az italos palackok esetében is.
A népszerűség ára
2023 novemberében egy újabb Starbucks x Stanley Quencher kollab őrjítette meg a vásárlókat az Egyesült Államokban. A Starbucks alkalmazottjai pedig arra panaszkodtak, hogy a vásárlók zaklatták és üvöltöztek velük, hogy megkaparinthassák az egyik poharat.
Olvasd el ezt is! Bizarr szlengek hálójában – miért furcsa a Z generációs humor?
Az iskolában uralkodó dinamikákat mindenki ismeri, vannak a menők és a stréberek – ehhez szorosan kapcsolódnak az olyan státuszt jelző bélyegek, mint a sport, a tanórán kívüli tevékenységek és a baráti csoportok. Napjainkban pedig az is, hogy milyen márkájú vizes palackja van az illetőnek.
A Stanley pohárkája a népszerűség szimbólumává vált a középiskolákban – sőt, még az általános iskolákban is –, és azok, akiknek nincs zaklatásnak vannak kitéve.
@patricksandersq94 This little girl’s reaction to getting her very own pink Stanley Cup, for Christmas, will have your heart exploding with joy🥰🥲 #fyp #StankeyCup #Christmas #MerryChristmas ♬ original sound - PatrickSandersQ94
Egy személyt pedig letartóztattak, amiért állítólag 2500 dollár értékben próbált Stanley Cupokat lopni egy kaliforniai üzletből. A 23 éves nőt többször is figyelmeztette a személyzet, ennek ellenére sem volt hajlandó fizetni a tételekért, és autójába gyömöszölte a termoszokat.
Az őrületet a promóciós termékekkel foglalkozó Advertising Specialty Institute is észrevette, amely a Stanley Quenchert a 2023-as év legkeresettebb termékének nyilvánította.
De vajon mi lesz a legújabb őrület a fiataloknál? Hamarosan kiderül...