
Ridley Scott annyira rossznak tartja a mai filmeket, hogy inkább a sajátjait nézi
A Szárnyas fejvadász és a Gladiátor legendás rendezője nem rejtette véka alá a véleményét a kortárs filmművészet állapotáról. A londoni BFI Southbankben, a Brit Filmintézet központjában tartott életmű-beszélgetésen azt mondta, a mai filmek túlnyomó része egyszerűen pocsék, és az iparág soha nem látott mennyiségben termeli a középszerű alkotásokat. Mint kiemelte:
Ahogy az Entertainment Weekly is említi, a probléma abban rejlik, hogy sok rendező ma már inkább a digitális trükkökre és a látványra támaszkodik, miközben megfeledkezik arról, mi a filmkészítés lényege. Scott úgy véli, egy alkotásnak először papíron kell jónak lennie – a történet az, ami mindennek az alapját adja. Amikor arról kérdezték, melyik filmet szokta újranézni inspirációként, a rendező elárulta, hogy mostanában inkább a saját munkáihoz tér vissza, mert ezekben még mindig megtalálja azt a minőséget, amit ma már ritkán lát viszont a vásznon.
Scott például kiemelte, hogy A Sólyom végveszélyben (2001) újranézése különösen nagy hatással volt rá és nem is érti, miért nem készülnek ma is hasonló alkotások. A veterán rendező ugyanakkor nem teljesen pesszimista, szerinte ugyanis időnként még felbukkan egy-egy igazán jó film, ilyenkor pedig arra gondol, hogy van még remény.
A híres rendező jelenleg több projekten is dolgozik: tavaly megjelent a Gladiátor II, és már szó van egy harmadik részről is. Emellett készül a posztapokaliptikus The Dog Stars Jacob Elordi főszereplésével, valamint a Szárnyas fejvadász 2099 című minisorozat is. A rendező tehát továbbra is aktív, de a véleménye változatlan:
Nem ez volt az első alkalom, hogy Scott nosztalgiával tekintett vissza a saját munkáira. Ahogy arról korábban beszámoltunk, bevallotta, hogy egy dolog különösen hiányzik neki a Szárnyas fejvadász forgatásáról: a legendás Voight-Kampff-gép. Ez a futurisztikus eszköz mára a filmtörténet egyik legikonikusabb kellékévé vált.
Olvasd el ezt is!