A skandináviai stílusirányzat egyre népszerűbb, a koppenhágai nők pedig hamarosan lekörözik Párizst – hiszen a dán főváros lassacskán a divat első számú központja lesz. A város évente kétszer ad otthont saját divathetének, amely az év egyik legjobban várt eseményévé vált. De mitől vált ennyire prominensé?
Nem félnek kockáztatni
A nagyobb divatfővárosokban a tervezők és a bemutatók látogatói inkább a finomságot részesítik előnyben, mint a kockázatvállalást. Az így létrejövő megjelenések gyakran kifinomultak és biztonságosak. Koppenhágában − valamint Stockholmban és Oslóban − a tervezők és az utcai stílus hívei hajlandóak extrább dolgokat bevállalni, amitől igazán autentikus.
Ez is érdekelhet: A divatvilág is szereti a macskás képeket
Az utcai stílus nem követi, hanem vezeti a divatot
Bárki, aki látta már a koppenhágai street style-t, tanúsíthatja ezt: a skandináv nőknek szokásuk, hogy megadják az alaphangot. A Koppenhágai Divathét praktikusan a divathónap kezdete előttre esik, ami azt jelenti, hogy mielőtt a szakma New Yorkba indulna, mindenki a dán nőkre figyel.
A feltörekvő márkák lehetőségei
Ismerősek az olyan márkák, mint a Saks Potts, a Cecilie Copenhagen és a Ganni? Mind Koppenhágából indultak. Most az olyan feltörekvő márkák vernek hullámokat a divatvilágban, mint a Baum Und Pferdgarten, a Joos Tricot és a Stine Goya. Ezek a márkák a skandináv régió utcai stílusának alapdarabjai, és ma már világszerte kötelező darabok.
Sikkes
New Yorkkal, Párizzsal, Milánóval és Londonnal ellentétben Koppenhága nem rendelkezik ugyanazzal a kizárólag luxuskategóriás esztétikával vagy hírnévvel. Ehelyett a tervezők kockáztatnak, és új mintákat, formákat és sziluetteket próbálnak ki.
Az utcán a kisebb márkák keverednek a csúcskategóriás márkákkal, eklektikus és érdekes eredményeket szülve. Nem annyira a márkák és logók megszállottsága jellemzi a dánokat, inkább a vágyódás az egyediség felé.