Clint Eastwood azon kevés hollywoodi sztárok egyike, akinek rendezői örökségét éppúgy ünneplik, mint színészi karrierjét.
A filmjei gyors tempója ellenére Eastwood állítólag szereti fenntartani a nyugodt, higgadt és összeszedett légkört a forgatáson, és a munkakörnyezet általános hangerejét alacsonyan tartja, anélkül, hogy különböző fegyelmezési eszközökhöz folyamodna.
Ez a professzionális hozzáállás jól illeszkedik a színész minimalista nyelvezetéhez és hozzáállásához.
Clint Eastwood saját bevallása szerint arra törekszik, hogy organikus légkört teremtsen a forgatáson, ahol a kamerák és a stáb forgatagának zajait a minimumra csökkentik. A rendező némileg kibújik a hagyományos „fények, kamera, akció" rutin alól, és inkább kerüli a nagy bejelentéseket annak érdekében, hogy lecsendesítse a forgatásokat.
Ennek a miértjét a DGA Quarterly című lapnak adott interjújában magyarázta el:
Szeretem a feszültségmentes légkört. Nem szeretem az olyan díszleteket, ahol az emberek kiabálnak egymással. A legjobban azt utálom, ha az emberek azt mondják: >> Sssh sssh sssh sssh <<, mert a végén nagyobb zajt csapnak, mint azok, akiket megpróbálnak sssh-zni. Emlékszem, hogy miután elkezdtem rendezni, az MGM-nél voltam egy filmben, és hirtelen meghallottam egy a hatalmas csengetést, ami azt jelentette, hogy el fogják kezdeni a jelenetet, és arra gondoltam: >> Mi ez a sz***? <<.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy Eastwood díszletei kaotikusak lennének. Épp ellenkezőleg, a filmrendezőnek a stáb és az irányításhoz való hozzáállása megteremt egyfajta nyugodt szervezettséget, amelyet részben egy olyan Fehér Házi vacsora inspirált, ahol a titkosszolgálat ügynökei csendben beszélgettek anélkül, hogy bárkit is megzavartak volna.
Forrás: Slash Film