A járvány első hulláma miatt a tavalyi év elején világszerte elmaradtak a nagy aukciók, a piacnak az online árverezésre történő átállással tavasz végére sikerült alkalmazkodnia az eddig nem tapasztalt kihívásokhoz. Bár ez a változás a tételszám és az anyagerősség csökkentését hozta magával, a novemberben bevezetett korlátozások miatt az aukciósházak kénytelen voltak a virtuális licit mellett dönteni.
Egy eddig ismeretlen női portrét fedtek fel 2020 legdrágábban elkelt festményének, Tihanyi Lajos Akt studiumának hátoldalán.
Hazánkban a Virág Judit Galéria lépett legkorábban: őszre kifejlesztette saját virtuális felületét, amely az őszi-téli időszakra markáns piaci dominanciát eredményezett. Habár az elmúlt négy évben az aukciós rekordok mind meghaladták a 150 millió forintot, a galéria idén Tihanyi Lajos 95 millióért elkelt Akt studium nevű művével tört a csúcsra, ami a 2020-as körülmények közepette szintén nagy sikert jelent.
A festmény azért is érdekes, mert hátoldalán egy korábban teljesen ismeretlen, soha nem reprodukált női portrét is felfedtek. A kép 100 év lappangás után került haza az 1900-as évek első felében tevékenykedő legendás magyar filmes, Korda Sándor tulajdonából, aki a művet közvetlenül a festőtől vásárolta annak idején.
A legdrágábban elkelt kortárs mű a tavaly elhunyt Reigl Judit Gomolygás, csavarás, oszlop, fém című képe volt.
Bár a klasszikus modern alkotások leütött árai a korábbi évekhez képest visszaestek, a 19. századi festők művei így is látványos összegekért cseréltek gazdát 2020-ban. A kortárs művek ára a klasszikusokéval ellentétben azonban radikálisan emelkedett: a legdrágább a tavaly elhunyt Reigl Judit 44 millió forintot érő Gomolygás, csavarás, oszlop, fém című képe volt, amelyet szintén a Virágh Judit Galéria értékesített.