reptér várakozás

Évekig velünk maradhat a maszkviselés a repülőkön, ami csak a kisebbik probléma

Zack Zainal Abidin, az Emirates Group Security vezető alelnöke egy dubaji konferencián ismertette az észrevételeit a globális légi közlekedéssel kapcsolatban.

Az Emirates légitársaság egyik tisztviselője szerint az utasoknak legalább két évig hozzá kell szokniuk az arcmaszkok viseléséhez – írja a Travel Daily a The National alapján.

A vírus itt van, és nem is megy sehova. A dolgok nem fognak változni, amíg világjárványként lesz kezelve. Valamikor az influenza is komoly betegségnek számított, amíg nem vált általánossá. Eltart egy ideig, amíg a koronavírus is eljut erre a pontra.

– mondta Abidin.

rept\u00e9r rep\u00fcl\u0151

Shutterstock

Abidin figyelmeztette a tengerentúli utazásokat fontolgatókat: ne számítsanak arra, hogy egyhamar maszk nélkül utazhatnak.

Szerinte ehhez még legalább két évnek kell eltelnie – nagyjából ekkor változhat meg a koronavírus státuszának besorolása

A maszkviselés azonban egy biztonsági problémát is felvet: nehezen lehet felismerni, vagy kiszűrni az embereket. Ehhez már nem elegendő az az arcfelismerő technológia használata, és egy másik megoldásban kell gondolkodni – ez a jövőben pedig még nagyobb gondokat okozhat.

Abidin érvei szerint a biztonsági ellenőrzések nagy része ma már érintésmentes, az utasok terrorveszélyének felismerésére szolgáló régebbi módszerek, mint például az ujjlenyomat-azonosítás, már nem működőképesek.

A múltban kézzelfoghatóbb eszközöket alkalmaztunk, mint például az ujjlenyomat, de a fizikai távolság szükségessége miatt ezen változtatnunk kellett. Már nem elég az arcfelismerő technológiát használni az emberek azonosítására: át kell látnunk a maszkokon is. A világjárvány által teremtett körülmények miatt ezeket az új technológiákat tanulmányozni és fejleszteni kell.
rept\u00e9ri ellen\u0151rz\u00e9s

Shutterstock


Abidin szerint az olyan intézkedések, mint az útlevél ellenőrzése és az ujjlenyomatvétel vagy a gyanúsan viselkedők nyomon követése ma már egyre kevésbé relevánsak, mivel a fenyegetések is egyre kifinomultabbá válnak.

Nem véletlen nevezte a kiberbiztonságot az egyik legnagyobb problémának, amellyel az ágazatnak szembe kell néznie.

A szakértő szerint a berendezések vagy az egész repülő feletti irányítás átvétele olyan egyszerűek lehetnek a jövőben, mint a ma már szinte megszokott adatszivárgások. Egyelőre pedig úgy tűnik, a légitársaságok nem tudnak lépést tartani a kiberbűnözők által jelentett veszéllyel.

Pedig hamar választ kell találni rá: egy elemzés szerint 2040-re a légitársaságok utasforgalma 10 milliárd utasra fog növekedni, szemben a 2018-as 4,3 milliárddal.


A figyelmetekbe ajánljuk