A szerotonin nevű hormon fokozásával boldogabbnak érezhetjük magunkat egyes ételek fogyasztásával.


A szerotonin egy hangulatstabilizátor szereppel bíró kemikália agyunkban, mely többek között segíti az alvást is. Hozzájárul ahhoz, hogy jól érezzük magunkat és hosszú életet éljünk.

Az étrendkiegészítők egy olyan triptofán nevű aminosavat tartalmaznak, amely fokozza a szerotonin kiválasztódást. Az aminosav azonban egyes ételekben is megtalálható, így összeállíthatunk magunknak egy boldogság-diétát.

A tojásban levő fehérje magas triptofán szintet tartalmaz például. A tojás emellett gazdag kolinban és omega-3 zsírsavakban is.

A sajt is remek triptofán forrás, a mac'n cheese remek választás lehet a boldogság-diétában, mivel sajtot és tojást is tartalmaz.

Az ananász emellett frissen fogyasztva növelheti szerotonin szintünket.

A szójatermékek, mint a tofu, hasonlóan magas triptofán szintet tartalmaznak, ez a vegánoknak is remek hír lehet. A tofu továbbá remek kalciumforrás.

A lazac szintén jó triptofán forrás. Készíthetünk omlettet sajttal és lazaccal, hogy igazán megemeljük szerotonin szintünket.

Minden olajos mag tartalmaz triptofánt, melyek amellett, hogy csökkentik a szívbetegségek és a rák kockázatát, tökéletesen illenek a boldogság-diétába.

A pulykahús, rizs, teljes kiőrlésű kenyér, zabpehely ezek mellett kiváló szerotonin növelő ételek.

(Forrás: Health Line)


A figyelmetekbe ajánljuk