
5 jel, amiből azonnal tudhatjuk, hogy turistacsapda étteremmel van dolgunk
Ha egy hely már messziről ordít, az rögtön gyanúra ad okot: a harsány dekoráció, a bejáratnál álló személyzet, akik kuponokat lóbálnak és azonnali kedvezményt ígérnek, nem a valódi minőség jelei. Több tapasztalt séf is kiemelte: ahol ennyire erőltetik a belépést, ott az étel ritkán kerül a fókuszba.
– mondja Okan Kizilbayir, a Ritz-Carlton séfje a HuffPostnak.

Ha az étterem közvetlenül egy turisztikai látványosság mellett áll, gyakran nem a helyieket akarja kiszolgálni. A bérleti díj magas, a forgalom garantált, így kevés motiváció marad a minőségi konyhára.
– idézi a portál Ariel Martinez cukrászt és gasztroturistát.

Ha egy étlap tíz oldalas és olasz, ázsiai és mexikói fogások is szerepelnek rajta, az rossz jel. Egy valódi, szezonalitáson alapuló konyha nem próbál minden stílust egyszerre kínálni – hiszen nem lehet egyszerre mindenben jó.
– mondja Kizilbayir.

Túl szépen szeletelt torták, előre feldíszített sütemények és fagyis poharak a menün vagy a kirakatban? Elsőre vonzónak tűnik, ám a rossz hír az, hogy valószínűleg nagyüzemi gyártásból származnak. Ha minden desszert egyformán van tálalva, habcsókkal, mentával és porcukorral, az nem egy kreatív cukrász keze munkája.
Ha egy hely inkább díszletként funkcionál, mint étteremként, az is intő jel. Ha sorban állnak a vendégek fotózni, vagy a személyzet látványos, de értelmetlen tálalásokkal operál, valószínű, hogy az élmény fontosabb számukra, mint maga az étel. Kizilbayir ezt így foglalja össze:
Olvasd el ezt is!