Az éppen pár nevet változtatott, és azóta Mateként működő vállalat valószínűleg a folyamatosan növekvő társadalmi és kormányzati nyomás hatására döntött az adatok megosztása mellett, amit negyedéves tartalommoderálási-jelentésében hozott nyilvánosságra – írja a Haszon Magazin.
A dokumentumból kiderül, hogy minden tízezredik megtekintésre jut:
- Facebookon 14-15;
- Instagramon pedig 5-6 olyan bejegyzés, mely sérti a közösségi elveket és felzaklatja a felhasználókat.
A Meta azt is elárulta jelentésében, hogy ezek az adatok csak azokat az eseteket szemlélteti, amikor a cégnek nem volt szüksége további információkra – például felhasználók bejelentésére –, hogy eldöntse, a tartalom valóban káros a közösségre. Ez alapján az is kijelenthető, hogy a valós számok még ennél is magasabbak lehetnek.
Az elmúlt három hónapban a moderátoroknak összesen 9,2 millió bejegyzést kellett eltávolítaniuk, mivel azok megsértették a megfélemlítési és zaklatási szabályokat – ezeknek a posztoknak a közel 60%-át proaktívan találták meg.
A vállalat egyébként energiát és pénzt nem spórolva ügyel a közösségi oldal moderálásában, amit a cég mesterséges intelligenciája végez, illetve az a több ezer munkavállaló, akik a legtöbb esetben szerződéses megbízatásban, alvállalkozóként dolgoznak a Metának.
A moderálás nem túl bonyolult feladat: amennyiben olyan tartalomba futnak, ami egyértelműen sérti a közösségi irányelveket, szimplán törlik a posztot. Durvább, esetleg „visszaeső" kihágás esetében pedig a felhasználó fiókját is megszüntetik.