Emberrablás, féktelen lövöldözések, kapzsiság okozta árulások – minden, ami egy drogkartelles filmhez elengedhetetlen. Mégis, a Netflix most valami rendhagyót alkotott. A szokásos akcióelemeket megtartva nem a megszokott módon mutatta be a kábítószermaffia működését, sőt, az Extraction nem is megtörtént eseményeket, hanem képregényes fordulatokat dolgoz fel.
Aki nagy rajongója volt a 2017-es Escobar című filmnek, és a szintén hírhedt drogbáróhoz köthető Medellín kartell szállítójáról, a Barry Sealről szóló Beszállítónak, valamint a Netflix sajátgyártású, Oscar-díjra jelölt 2019-es alkotásának, Az Írnek, annak jó eséllyel A kimenekítés is a kedvencei közé kerülhet. Bár az Extraction nem megtörtént eseményeken, hanem a Ciudad című képregényen alapszik, és nem a kábítószer-kereskedelem működését, valamint az azzal járó embertelenségeket mutatja be, a drogkartellek kemény törvényeit és kegyetlen világát így is mélyrehatóan, egy teljesen új szemszögből láttatja velünk. A hatalmi harcok, az életek jelentéktelensége, legyen szó akár nőről vagy gyerekről, a korrupt rendőrök mind egy nagy egésznek a részei: hálózatoknak, ahol csak a pénz és a tekintély számít, hálózatoknak, amelyeket egy gyerekrablás következményeiként ismerhetünk meg.
Tyler Rake: A kimenekítés | Hivatalos előzetes | Netflixwww.youtube.com
A Netflix új filmjében Chris Hemsworth zsoldosként vezet be minket a maffia sötét világába. Ezt a környezetet a képi és zenei világ is tökéletesen átadja. Bár Hemsworth-szel egy alacsony költségvetésű, futottak még kategóriás film is eladható lenne, a színész jelenléte az egyébként is jó forgatókönyvön még nagyobbat dob. Karakterében megismerhetjük a vérbeli zsoldost, akinek mindegy, kit tesz el láb alól, vagy kit ment meg, a lényeg, hogy megkapja a jussát. Ugyanakkor egy szerető apát is látunk, aki szülőként mégis megkímél életére törő, a kartellnek dolgozó gyerekeket, és akinek végül fontosabbá válik a „csomag" mint annak térítése.
Habár a történet alapja egy képregény, a cselekmény által kiváltott érzelmek valósak és emberiek, éppen ezért sokszor bonyolultak. A jó és a rossz küzdelme – függetlenül az ártatlan gyereket megkaparintani próbáló és őt mentő erőktől – valójában egyetlen emberben játszódik le. Hiszen összességében a gyereken kívül az összes karakter negatív: az apja, akárcsak az elrablója, ugyancsak egy drogkartell vezetője, a megmentésére ferbérelt erőket sem az emberélet, hanem az azért kapott pénz érdekli, a feladatot elvégző zsoldos pedig egy gyilkos, aki többek között szuicid hajlama miatt vállalja a megbízást. A végkifejletben azonban pont az ő belső harcai döntenek életről és halálról.