A spontán, más néven akaratlan emlékezéssel több tudós, köztük Sigmund Freud neurológus és Henri Bergson filozófus, valamint számos irodalmi személyiség is foglalkozott. Ilyen volt Marcel Proust regényíró, akinek nevéből az úgynevezett Proust effektus kifejezés származik. Ennek lényege, hogy egy illat hatására elragadnak minket az emlékek, amit az IKEA remekül alkalmazott legújabb gyertya-kollekciójának kifejlesztésekor.



Szóljon emberekről, tárgyakról, vagy helyszínekről, egy-egy illat bármilyen emléket, és az azzal járó érzéseket is felidézheti anélkül, hogy éppen gondolni akarnánk rá. Nem mellesleg a különböző illatoknak köszönhetően relaxáltnak és boldogabbnak érezhetjük magunkat.

A svéd üzletlánc legújabb illatgyertyáinak kialakításakor arra törekedett, hogy azok aromája ne csak kellemes emlékeket ébresszen bennünk, de kanapénkon fekve olyan helyekre repítsen minket, mint egy lombos erdő, vagy egy virágokkal borított rét.

Az IKEA új kollekciója 13 féle illatot tartalmaz.

IKEA

Összesen 13 illatot tartalmazó új, OSYNLIG nevű kollekcióját Ben Gorhammel, a Byredo parfüm- és divatház alapítójával közösen alkotta meg az IKEA, amelynek célja, hogy a gyertyákat használók igazán elengedhessék magukat, és újra átélhessék életük legvidámabb perceit.

A friss, virágos és fás illatkategóriában elérhető gyertyák dekoratív tartókban kaphatók, melyeket később tárolóként vagy otthonunk egy díszeként is használhatunk.

A figyelmetekbe ajánljuk