Párizs fontos piac az e-rollerekkel foglalkozó cégek számára. A város sűrű, jelentős kerékpárút-hálózattal rendelkezik, ezért nem véletlen, hogy sok turista rollerekkel fedezné fel azt.
Emiatt a helyzet korábban kissé elszabadult. 16 különböző cég is bejelentkezett, hogy flottát üzemeltetne Párizsban, amiből végül a főváros három céget választott ki: a Dott, a Lime és a Tier két évre nyert engedélyt a rollerek üzemeltetésére.
Mindhárom vállalatnak bejött az üzlet. Csak ebben az évben a Dott 85 millió dollárt gyűjtött össze, a Tier 200 milliót, a Lime pedig 523 milliót. Ugyanakkor a rollereikkel 2021-ben 298 baleset történt, amelyben 329 ember sérült meg, két személy pedig meghalt.
A mostani szabályozás egy 2021 júniusában bekövetkezett tragédia miatt történik: két nő rollerrel közlekedett a Szajna közelében éjszaka, amikor elütöttek egy gyalogost, majd ott hagyták. Néhány nappal később az áldozat kórházban elhunyt.
Ezt követően nyáron Párizsban tucatnyi olyan helyen korlátozták a rollerek sebességét, ahol magas a gyalogosok sűrűsége. Szeptemberben a városa megkereste az egyes kerületi önkormányzatokat, hogy sorolják fel azokat a területeket, ahol a robogók maximális sebességét tíz kilométer per órára kell korlátozni. Az eredmény végül 700 helyszín lett. Az említett három cég pedig beleegyezett, hogy ezeken a zónákban bevezetik a sebességkorlátozást a saját szolgáltatásaikban
Párizs azonban ennél is tovább akar menni.
Az egész várost lassú zónává nyilvánítanák a rollerek számára, kivéve néhány utcát, ahol széles sávok vannak a kerékpárok, robogók és más járművek számára. Érdekesség, hogy ezek a korlátozások nem vonatkoznak a saját eszközödre. A szolgáltatásokra vonatkozó új korlátozásokat december első felében vezetik be a Tech Crunch cikke szerint.