A december 25-én történt incidensről kiderült, hogy a bank olyan személyeknek és vállalatoknak utalta ki a milliókat, akiknek a Santandernél számlával rendelkező 2000 vállalkozás valamelyike már kifizetett. Az intézmény tulajdonképpen másodszor is kifizette ezeket az embereket, noha az extra kifizetésre szánt pénz a saját kasszájából származott – írja a Gizmondo.
A New York Times beszámolója szerint a téves utalásban részesülő személyek közül sokan a rivális bankok, köztük a Barclays, a HSBC és a Virgin Money ügyfelei voltak. A Santander vezetősége közleményt adott ki, melyben elnézést kértek a hibáért, és közölték, hogy együttműködik a rivális pénzintézetekkel a pénzek visszaszerzésének érdekében. A művelet során a bank saját eljárásait is alkalmazni fogja, de nem részletezte, hogy mik azok.
Sajnáljuk, hogy egy technikai probléma miatt a vállalati ügyfeleink egyes kifizetései tévesen duplikálódtak a címzettek számláin
– áll a közleményben.