Instagram/enchilositostreats
A szüleik konyhájából indult, ma már mindenki a testvérek gumicukrát rágcsálná
2021-07-27
Instagram/enchilositostreats
A Haszon Magazin mutatta be a testvérpár rövid történetét, amely egyetlen év alatt olyan fordulatot vett, amelyre egyikőjük sem számított.
A fiatalabb Rudy iskolás volt, míg JJ számos munkahelyeken megfordult már, köztük éttermekben és gyárakban is gyűjtött pénzt és tapasztalatot. Tavaly nyáron végül úgy döntöttek, hogy itt az ideje más bevételi forrást is keresni.
A testvérpár a közösségi média felületeken terjedő népszerű videókból merített ihletet, amelyek hatására elkezdtek cukorkákkal kísérletezni.
Az cukorka csípős, pikáns mexikói fűszerekkel bevont édes-savanyú ízű – a vevők pedig valamiért imádják.
Instagram/enchilositostreats
A Haszon cikkéből kiderül, hogy az ötletgazda Rudy volt, akinek az ízvilág is köszönhető. Bátyja eleinte szkeptikus volt, ezért Rudynak noszogatnia kellett, hogy kezdjék el online értékesíteni a formabontó cukorkát. Az idősebbik tesó végül miután megkóstolta a cukorkát, beadta a derekát.
2020 júniusában csináltak egy Instagram-oldalt, amelyet egyetlen nap alatt százan bekövettek, akik mind a chilitos iránt érdeklődtek. Ma már egyébként lassan húszezernél járnak.
Ahogy az üzlet kezdett beindulni, a jelenlétüket is magasabb szintre emelték: JJ-nek nagyjából 10 ezer dollárnyi (nagyjából 3 millió forint) megtakarítása volt. Ebből az összegből csináltak egy webshopot, megtervezték a brandjüket, saját márkás csomagolóanyagokat rendeltek, és kiterjesztették szállítási szolgáltatásaikat a helyi piacon túlra is.
Rudy mindezek mellett próbált influenszereket keresni a cukorka népszerűsítéséhez. Ez végül kifizetődőnek bizonyult.
Sikerült kapcsolatba lépni egy 1,1 milliós követői bázissal rendelkező influenszerrel, aki örömmel vállalata, hogy népszerűsítse a chilitos-t. Az együttműködés hatására brutális vásárlói igény mutatkozott a mexikói testvérpár termékére.
Az Enchilositos Treats brand alig néhány hónapja üzemelt, de naponta 30-60 rendelés futott be a céghez. JJ úgy döntött, felmond a munkahelyén, és minden idejét a csípős édes-savanyú cukorkáknak szenteli. Rudy is hasonlóra szánja majd el magát, de ő előbb még befejezi a tanulmányait.
A testvérek természetesen nem ragadtak le a chilitosnál, az elmúlt évben számos formabontó termékkel bővült az Enchilositos Treats kínálata. A cég termékei négy dollárnál kezdődnek. JJ és Rudy elmondása szerint ennek az összegnek nagyjából a fele marad náluk, miután levonják a bevételből az előállítási költségeket.
Napjainkban az USA minden egyes államából, Mexikóból és Kanadából is érkeznek rendelések a céghez. Annyira bejött az üzlet, hogy a fiatalok már egy valódi, fizikai bolt nyitását tervezgetik.
Egy jó ötlet már biztosan született a koronavírus kellős közepén.