Így befolyásolja a diákok mentális egészségét az online oktatás
2022-01-13
A Swansea Egyetem és a Cardiffi Egyetem kutatói 2020 novemberében, amikor az iskolák újra kinyitottak, összesen 407, 11 és 18 év közötti diákot kérdeztek meg.
A vezető szerző, Nicola Gray professzor, a Swansea Egyetem Orvosi, Egészségügyi és Élettudományi Karának munkatársa elmondta:
Meg akartuk vizsgálni, hogy vannak-e különbségek a koncentráció, a motiváció és az elkötelezettség terén a tanulók szemszögéből az online és az osztálytermi tanítás során. Ezért megkértük a diákokat, hogy hasonlítsák össze a szokásos tantermi tapasztalataikat az online tanulással.
A tanulók arra vonatkozó kérdésekre válaszoltak, hogy mennyire tudnak koncentrálni, mennyire érzik magukat motiváltnak és elkötelezettnek, és hogy bíznak-e a tanulási képességükben.
Gray professzor hozzátette:
Mivel korábbi kutatások kimutatták, hogy a mentális egészségi zavarok élethosszig tartó eseteinek 50 százaléka 14 éves kor előtt kezdődik, aggodalomra ad okot, hogy a világjárvány a fiatalok mentális egészségi problémáinak megugrását eredményezi. Ezek az eredmények azt mutatják, hogy a diákok tanulási tapasztalatai jelentősen csökkennek a normál osztálytermi tapasztalatokhoz képest. A probléma még súlyosabb a munkamemória-problémákkal küzdők esetében.
Forrás: Phys.org