Az amerikai hadsereg is érdeklődik a technológia iránt.

A fejlesztés alatt álló függőleges fel- és leszálló (VTOL) repülőgépek nagy része a kereskedelmi légi taxik piacát célozzák meg, majd később a mostani autókhoz hasonlóan az általános személyforgalmat. A VTOL egy másik alosztálya is kezd azonban kialakulni, amely szintén érdekes lehetőségeket rejt magában az elkövetkező években: ez lenne a nagy sebességű VTOL vagy HSVTOL.

Az egyik ilyen korai projekt a Bell vállalatától származik, amely az amerikai hadsereg számára épített hírhedt V-22 Osprey billenőrotoros katonai konvertiplán technológiáját veszi kölcsön, hogy azt hagyományos eVTOL légitaxik használatára kifejlesztett tervekkel kombinálja.

www.youtube.com

Meet Bell's New High Speed VTOL aircraft for the Army's Future Attack Reconnaissance Aircraft
A HSVTOL olyan fel- és leszálló rotorokkal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik az alacsony leáramlást és a helikopterhez hasonló lebegést. Ezek a repülőgépek rendelkeznek azzal az egyedülálló képességgel, hogy repülés közben megállítsák és összecsukják a rotorokat, majd a turbóventilátorok tolóerejére támaszkodva nagy utazósebességet és nagy utazóhatékonyságot tegyenek lehetővé. Ez az összecsukható rotoros technológia egyike a számos kulcsfontosságú technológiai HSVTOL fejlesztésnek, amelyet a Bell már évek óta fejleszt

mondta Jeff Nissen, a Bell HSVTOL programvezetője a Robb Reportnak.

Bell

Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi számítások szerint az utazósebesség 760 kilométer per óra felett lehet.

A Bell a terveket a légierő egy olyan programjának részeként dolgozza ki, amelynek célja a katonai alkalmazásra szánt innovációk ösztönzése.

Miután tavaly tavasszal felhívást tettek közzé nagy sebességű VTOL javaslatok benyújtására, a légierő vezetői nemrégiben 35 döntős pályázót neveztek meg a további vizsgálatra, amelyek között a Bell HSVTOL-ja is köztük volt.

Még mindig hosszú az út a terv jelenlegi állapotától a végleges verzióig, de ha zöld lámpát kap a vállalat, felgyorsulhatnak az események.