A helikopter a robotpilóta helyreállítási üzemmódjában képes megállítani egy esetleges a zuhanást, és stabilan visszahozza a helikoptert. A technológia az Airbus nevéhez köthető, amely a világ talán legfejlettebb vállalati helikopterét szállítja jövőre. Az Airbus az első ACH160-as belső terét is befejezte, amelyet Monacóban mutattak be.
A helikopter összesen 68 szabadalmat kapott.
A Robb Report le is tesztelte a gépet egy tesztpilótával, és nem győzték dicsérni. A szimulált szabadesés során – egy olyan állapot, amikor a helikopter süllyedési sebessége gyorsan növekszik – Olivier Gensse pilóta kétszer megnyomott egy gombot a vezérlőkaron, amely a gép automatikus helyreállítási üzemmódját indítja el.
Gensse egy irányíthatatlanná vált repülést is szimulált az úgynevezett brownout körülmények között, ami a pilóta korlátozott látási viszonyait idézi.
A helikopterbalesetek gyakran emberi hibák következménye, különösen, ha az avionika (légi járművek elektromos és elektronikus rendszere – a szerk.) bonyolult. A Helionix 3 rendszert úgy terveztük, hogy intuitív és egyszerű legyen, szükség esetén pedig egyszerűen mutassa meg a kritikus információkat. A pilóta munkaterhelésének csökkentéséről van szó, amihez nem kell száz gomb a kijelzőn.
– mondta Gensse.
Frédéric Lemos, az ACH vezérigazgatója szerint az ACH160 automatikus felszállással és ütközéselkerülő rendszerrel is rendelkezik, mindkettő „rengeteg új technológiát" jelent, amelyet beépítettek a tervezésbe. Elmondása szerint már három prototípus is repült már, így sok tesztelési órán és fejlesztésen túl van a gyártó.
A belső tér pedig ugyan letisztult, vállalati megjelenésű, más testreszabott változatok is elérhető lesz, akit esetleg ez tántorít el egy helikopter megvásárlásától.
További képek a gépről itt találhatóak.