A luxusautógyártó kedden jelentette be, hogy a 2023-as Le Mans-i versenyen egy negyedik generációs V-széria prototípussal indul az összesített győzelemért. A Cadillac utoljára közel 20 évvel ezelőtt, 2002-ben vett részt a versenyen.


A Cadillac a 2023-as szezonban az új Le Mans-Daytona hibrid (LMDh) osztályban indul. Ez azt jelenti, hogy az új LMDh-V.R versenyautó az IMSA WeatherTech Series-ben és az FIA World Endurance Championshipben is versenyezhet, amelynek része a híres Le Mans-i 24 órás verseny is– írja a RobbReport.

A Cadillac az olasz Dallara céget választotta az új versenyautó megépítésére. Ez a csapat áll a Cadillac DPi-VR mögött is, amely számos más verseny mellett négyszer egymás után megnyerte a Rolex 24 nevű megmérettetést Daytonában és az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipet 2017-ben és 2018-ban is.

Mint minden LMDh-autó, a Cadillac járgánya is szabványosított alvázra épül és egy specifikált hibrid hajtásláncot használ majd. A belső égésű motor és a karosszéria azonban egyedi lesz. Első pillantásra az LMDh-V.R úgy néz ki, mint egy futurisztikus Batmobil, szögletes sziluettjével biztosan kitűnik majd a pályán.

Az LMDh-osztályt az IMSA és az ACO hozta létre, hogy belépési pontként szolgáljon a magas szintű endurance versenyzéshez. A versenyzés olyan jelentős szereplői, mint az Acura, az Audi, a BMW és a Porsche már megerősítették, hogy a 2023-as szezonra LMDh-prototípusokat indítanak, míg a Lamborghini 2024-ben tervezi a csatlakozást.

fotó: Cadillac

Ami a World Endurance Championshipet illeti, az LMP1-es csúcsosztály helyébe egy új Hypercar kategória lépett, amely a fent említett LMDh szabályoknak és az új Le Mans Hypercar (LMH) szabályoknak megfelelő autókból áll majd. Már láthattunk LMH-autókat olyanoktól, mint a Toyota, a Glickenhaus és az Alpine, és a hírek szerint 2023-ban a Peugeot és a Ferrari is csatlakozik az osztályhoz. Mind az LMDh, mind az LMH autók jogosultak lesznek a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerésére 2023-ban, a verseny századik évfordulóján.

Izgatottan várjuk, hogy 2023-tól az LMDh osztályban, a nemzetközi motorsport legmagasabb szintjén versenyezhessünk. A Cadillac átáll az alternatív meghajtásra. Az LMDh szabályainak hibrid jellege segít áthidalni a technológiai átmenetet a tisztán elektromos jövőnk felé

- mondta Rory Harvey, a Cadillac alelnöke egy nyilatkozatban.

A Cadillac programja a Chip Ganassi Racinggel és az Action Express Racinggel együttműködve valósul meg. Az LMDh-V.R hivatalosan a 2023-as Rolex 24 at Daytona versenyen debütál, majd részt vesz a Le Mans-i 24 órás versenyen.

A figyelmetekbe ajánljuk