utazás hátizsákban
A G Adventures utazási iroda felmérte a tíz legfontosabb utazási trendet 2022-ben, és betekintést nyújtott abba, hogyan és hová szeretnének utazni az emberek. A G Adventures alapítója, Bruce Poon Tip szerint a trendekből az is kirajzolódik, hogy a világjárvány hatására az utazók tudatosabbá váltak.


A közösségi turizmus erősödik

A válaszadók közel egyharmada (28%) szerint 2022-ben nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a felelősségteljes utazásra. Mivel a világjárvány alatt az emberek a közösségekre és a helyi vállalkozások támogatására helyezték a hangsúlyt, logikus, hogy ez a gondolkodásmód a nemzetközi utazási tervekben is megjelenik.

A helyi lakosság támogatása

A válaszadók 68%-a szerint a legfontosabb tényező, hogy az utazás során helyi embereket támogassák a pénzükkel. Ezt a tendenciát a járvány különösen tovább erősítette azoknál az országoknál ahol gazdaság lényegében egyenlő a turizmussal. Ebben a cikkünkben bemutattuk azt a nyolc országot, amelyek igazán megsínylették turisztikailag a járványt.

A válasz egyébként jócskán megelőzött más fontos szempontot: szénlábnyom minimalizálását és a műanyagfogyasztás csökkentését is jóval kevesebben válaszolták (mindkettő 15 százalékos globálisan).

Több pénz 

Az utazást tervezőknek úgy tűnik, hogy kicsit több készpénzük maradt, mint tervezték (különösen az ausztráloknak, ahol hosszú hónapokig volt karantén). A karantén megtakarítási boomot idézett elő, a válaszadók 24%-a mondta, hogy megnövelte a következő nemzetközi nyaralásra szánt utazási költségvetését, ami minden bizonnyal több élményt és kalandot is rejt majd.

Az utazás és munka megfér egymás mellett 

Szintén a járvány következtében szinte mindenki otthonról dolgozik, aki teheti. A vállalatok rájöttek, hogy a profit biztosításához már nincs szükség irodai korlátokra. Míg korábban a külföldi munka a digitális nomádok területe volt, ma már a főáramba is bekerültek. A G Adventures felmérésében a válaszadók 20%-a azt állította, hogy bárhonnan tud dolgozni, ez a szám a 18-34 évesek körében pedig 46%-ra emelkedik. A 2020 decemberi 14%-ról egyre többen, 20%-uk tervezi, hogy a jövőben összekapcsolja a munkát az utazással, míg 2020 decemberében ez az arány még 14% volt.

A hostelek nagy visszatérése

A 18-34 éves 55%-a mondta azt, hogy a világjárványt követően valószínűleg egy hostelben szállna meg. 50%-uknak pedig a legfontosabb tényező a hostel kiválasztásakor, hogy olyan emberekkel találkozzanak, akikkel barátkozhatnak, esetleg együtt is utazhatnak.

Elszakadni az okoseszközöktől 

A dolgozókat félretéve, az utazók szeretnének újra ténylegesen kapcsolódni az emberekhez és a helyszínekhez, de kétségbeesetten szeretnének elszakadni az online világtól a nyaralás alatt.

A válaszadók 47%-a azért szeretne időt szakítani az okoseszközeire és a közösségi médiára, 26%-uk viszont azt mondta, hogy a következő nyaralásuk lefoglalásakor a szocializáció és az új emberek megismerése elsőbbséget élvez.

Mindenki mozogni akar 

A megkérdezettek 67%-a szeretne fizikailag aktív lenni a következő nyaralásán, a válaszadó 63%-a pedig a fizikai és mentális jólétet mondta a legfontosabb szempontjának a nyaralás lefoglalásakor. Így garantáltan lesz jó pár kirándulás is.

A jólét és a mentális egészség prioritás

Mivel az utazók 93%-a állítja, hogy az utazás fontos a jólétük és a mentális egészségük szempontjából, a megkérdezettek többsége a következő nyaralásukat is olyan módon szeretnék eltölteni, amely nemcsak a kapcsolatteremtést segíti, hanem az utazást mint a megújulás eszközét is optimalizálja.

(Travel Daily)


A figyelmetekbe ajánljuk