
A kutatások szerint ezek a repülőgépek legbiztonságosabb ülései
Mindenekelőtt fontos megjegyezni, hogy a repülés még mindig a legbiztonságosabb közlekedési mód: a halálos áldozatok aránya sokkal, de sokkal alacsonyabb, mint autózás esetén. Egy, a Journal of Air Transport Management című folyóiratban 2024-ben megjelent tanulmány szerint a halálozás esélye a kereskedelmi célú légi közlekedés során minden egyes járat esetén 1 a 13,7 millióhoz. Ráadásul, ahogy a Live Science kiemeli, az utasszállító repülőgépek baleseteinek túlnyomó többsége, mintegy 94%-a 100%-os túlélési arányt mutat.
– mondja Daniel Kwasi Adjekum, az Észak-Dakotai Egyetem repülésbiztonsági kutatója. Ha például a repülőgép leszállás közben lecsúszik a kifutópályáról, nagyon nem mindegy, hogy éppen hol ülünk. Ilyenkor ugyanis a repülőgép a földbe csapódva két részre szakadhat, és a mozgási energia nagy része a gép elülső részére koncentrálódik, vagyis ilyenkor a gép hátsó része sokkal biztonságosabb. Ezt támasztja alá az is, hogy a Szövetségi Légügyi Hivatal adatai szerint a repülőgép hátsó harmadában a legalacsonyabb a halálos áldozatok aránya.

Emellett a repülőgép szárnyai melletti ülések is nagyobb védelmet nyújthatnak, hiszen ez a rész erősebb szerkezettel bír, aminek köszönhetően nagyobb erőhatásnak is képes ellenállni. Ezek az ülések ráadásul közel vannak a vészkijáratokhoz is, ami azt jelenti, hogy gyorsabban el is hagyhatjuk a szerencsétlenül járt gépet.
Olvasd el ezt is!