pilótafülke
Fotó: Unsplash

Elképesztő fizetést kínál két légitársaság a kezdő pilóták számára

A cél, hogy leküzdjék a munkaerőhiányt, így egymással versengve ígérnek magasabb fizetést a képzésre jelentkezők és a kezdők számára.


A koronavírus-járvány a légitársaságok számára kifejezetten nehéz időszak volt: csak korlátozott számban indultak kereskedelmi járatok, ahogy a pilótaképzés is szünetelt. Az elmúlt években a turizmus fellendülésével újra egyre sűrűbben szállnak fel utasszállító járatok, ennek ellenére a legtöbb vállalat világszerte munkaerőhiánnyal küzd, főként a repülőgép személyzetét illetően.

Az EasyJet és British Airways ezen szeretne változtatni, ezért új pilótaképzési programokat indít, valamint magasabb fizetést ajánl a kezdő pilóták számára. Mindkét brit légitársaság az Airbus A320-as kereskedelmi gép egy-egy típusát használja, így verseny alakult ki közöttük, hogy ki tud több pilótát toborozni – írja a Drive.

easy jet

Fotó: Unsplash

Az EasyJet jelenleg évi 170 ezer font (81,2 millió forint) fizetést kínál a pilótáknak. A British Airlines vállalatnál ezzel szemben a legmagasabb fizetés, amit egy pilóta elérhet, 138 ezer font (65,9 millió forint).

A British Airways júliusban bejelentette, hogy a Speedbird Pilot Academy toborzó program 21 millió fontot (több mint 10 milliárd forint) invesztál 200 pilóta kiképzésébe, 61 648 font (29,4 millió forint) kezdőfizetéssel.

Az EasyJet ezzel szemben 2024 áprilisában nyitotta újra a pilótaképzési programját, amitől azt várják, hogy 2028-ra legalább ezer új pilótával bővülnek.

A képzés egyik menedzsere, Kate West pilóta azt is kiemelte, hogy a légitársaság szeretné, ha minél több nő jelentkezne a programba.

british airways

Fotó: Unsplash

A pilótaképzés során olyan készségeket kell elsajátítani, mint a kommunikáció és a problémamegoldás. Éppen ezért egy minél diverzebb csapat elképesztően értékes lehet.

Az EasyJet LinkedIn-en olvasható álláshirdetése alapján az „A320-as besorolású” kapitányok számára a pozíció „fantasztikus fejlődési lehetőséget kínál nem életkor, hanem teljesítmény alapján“, ahogy számos előnyös juttatást is felsorolnak. A légitársaság elmondása alapján a magasabb fizetésekkel nem a pilótahiányt oldanák meg, szerintük szimplán ilyen a felvételi eljárás.

2022-es előrejelzések szerint egyébként a légitársaságoknak 2032-re 80 ezer pilóta hiányával kell majd megküzdeniük.


A figyelmetekbe ajánljuk