Annak ellenére, hogy még mindig a repülés a világ legbiztonságosabb utazási formája, akadnak olyan leszállópályák melyek még a legtapasztaltabb pilótákat is megizzasztják. Nemrégiben bemutattuk a bhutáni repteret, ahol nagyjából 50 pilóta képes letenni egy gépet, most pedig az is kiderül, hogy Európán belül melyik a legveszélyesebb leszállópálya.
Kiszámíthatatlan időjárási körülmények, rendkívül rövid pályák, meredek leszállások és hegyek által körbeölelt repterek – ezek mind-mind próbára teszik a légi közlekedést irányító szakembereket és természetesen a gépet vezető pilótákat egyaránt.
Ez is érdekelhet! Katasztrófák a levegőben: minden idők 4 legrejtélyesebb légikatasztrófája
Az Expressnek most az easyJet egyik pilótája, Chris árulta el azt, hogy szerinte melyik a kontinensen található legnagyobb kihívást jelentő repülőtér.
A reptéren a hegyek között áramló szél okoz gondot
Fotó: Shutterstock
Ha a legkeményebb turbulenciát és a legkiszámíthatatlanabb széljárást nézzük, akkor az ausztriai Innsbruck a leginkább emberpróbáló feladat, hiszen egy völgyben fekszik
–magyarázza a tapasztalt pilóta, aki szerint sok munkatársát komoly feladat elé állítja az, hogy letegyék itt a gépeket.
A környéken az erős szelek akár a 95 km/órás sebességet is elérhetik. A helyi repülőtér közismert a súlyos turbulenciáról, amit azok az erős lökések okoznak, amelyek a magas hegyek között húzódó szűk völgyeken keresztül áramlanak.
A férfi elmondása szerint a másik veszélyes terület a kontinensen belül az Adriai-tenger felett található, ahol a késő nyári hónapoktól egészen a kora téli időszakig lehet komoly turbulenciára számítani, mivel ebben az időszakban a kiszámíthatatlan időjárás jelentős légköri zavarokat tud okozni.
Ezt is olvasd el! Dráma a levegőben: 9 óra repülés után megérkeztek oda, ahonnan indultak
Chris azt is elárulta, hogy mit lehet tenni a légörvények elkerülésének érdekében.
Ha valaki retteg a turbulenciától, lehetőség szerint a gép elejére foglaljon helyet. A repülő vége ugyanis a súlyeloszlás miatt sokkal jobban rázkódik ilyen esetekben.