Repülőgép.

Sokak szerint példaértékű, amit ez a légitársaság tett a molett utasai érdekében

Az elmúlt években egyre komolyabb nyomás helyeződik a légitársaságokra, miszerint nagyobb figyelmet kellene fordítaniuk a speciális igényű utazókra, egy vállalat pedig jó példával állt elő.


Nemrég egy népszerű TikTok-videó okán ismét a középpontba került az a kérdés, miszerint a különböző légitársaságoknak sokkal nyitottabban kellene hozzáállniuk a különböző nehézségekkel küzdő (extrém túlsúly, fogyatékosság, stb.) utasokhoz – írja a CNN.

Ez is érdekelhet: Útlevél és jegy nélkül utazott az USA-ba az orosz férfi, ötlete sincs, hogyan csinálta

@kimmystyled How to use @southwestair customer of size policy. Southwest is the only airline that allows you a second seat at no extra cost even if the flight is FULLY booked. You HAVE to use it at the departing gate when you start your journey. If you don’t use it going out you cant use it flying back. Go to the departing gate agent and kindly ask them to use the customer of size policy. I’ve done this a dozen times and never had an issue or been denied. They will print you a new ticket + a second ticket to put down on your free seat. You will also be allowed to pre board! Enter the aircraft, get your seatbelt extender, and grab your seat! I place the ticket in the seat next to me. I always take the window seat. If anyone tries to sit it in I kindly let them know I have two seats booked. To be honest I almost never get approached because no one wants to sit in the middle seat next to a fat person on a plane 🙃. I’ve heard from others sometimes southwest will just put customer of size in your account so anytime you approach the main ticket gate you’ll get both your tickets at once but this hasn’t happened to me yet. I think this has to do with how “visibly fat” you are. Public airplanes are public transportation and should be accessible and comfortable for us all. I applaud @southwestair for being the only airline with a fair and humane way of flying fat passengers with dignity. We shouldn’t have to pay for two seats. Seats should be larger for all people including tall and pregnant passengers. Since airlines got deregulated it’s been an ADA nightmare. Airlines should also allow wheelchairs in the cabin esp power wheelchairs. This is an access issue at the end of the day and discriminatory to fat and disabled customers. #southwest #southwestairlines #customerofsize #customerofsizepolicy #plussize #plussizetravel #traveltips #plussizetraveltok #traveltok ♬ original sound - Kimmy

A fentebb említett videóban pedig egy @Kimmystyled nevű influenszer a Southwest Airlines közel 3 évtizedes irányelveit dicsérte, amelyek szerint a speciális problémákkal rendelkező utasok vehetnek egy plusz helyet maguknak a repülőn, az utazás végén pedig visszakapják annak az árát.

A Southwest egyébként az egyetlen légitársaság, amely ilyen nagylelkű ajánlattal várja az utasait, a rendszer pedig úgy működik, hogy az igényt be kell jelenteni még az odaúton a földi személyzetnek, aki nyomtat egy plusz jegyet az ügyfélnek, sőt, mostanság már a személyes ügyfélfiókban is le lehet adni az igénylést.

A kommentszekció természetesen azonnal megmozdult a hír hallatán, a hozzászólók jelentős része pedig üdvözölte a cég intézkedéseit, mondván, nagy dolog, hogy valaki valóban gondol a speciális igényű utasokra.

Másoknak azonban nem tetszett a kivételezés, mondván, könnyű visszaélni a rendszerrel, illetve egy magas utas például arra panaszkodott, hogy neki viszont mindig fizetnie kell az extra lábtérért.

A figyelmetekbe ajánljuk