glasgow

Az 5 legjobb dolog, amit Glasgow-ban csinálhatunk

Glasgow mindig is népszerű volt a turisták körében. A városban koncertekkel, éjszakai klubokkal, karakteres bárokkal és végtelen kulturális látnivalóval találkozhatunk. Mindezt tökéletes egyensúlyban: elegáns viktoriánus építészet, fantasztikus éttermek és rengeteg felfedezésre váró múzeum és galéria. Mutatunk is 5 helyszínt, amik remekül beilleszthetők egy hétvégi programba.

Kelvingrove Művészeti Galéria és Múzeum

Shutterstock

A Kelvingrove Művészeti Galéria és Múzeum az egyik legjobb program a városban. Az Egyesült Királyság egyik leglátogatottabb múzeumáról, és Glasgow legnépszerűbb turisztikai látványosságáról van szó, ráadásul a Kelvingrove gyűjteménye ingyenesen látogatható.

Glasgow Science Centre

A Glasgow Science Centre egy planetáriumnak, mozinak, gyakorlati tevékenységeket kínáló galériáknak, két kávézónak és egy ajándékboltnak is otthont ad. Az épület úgy emelkedik ki a földből, mint egy ezüstösen csillogó remeterák, de belül csak nagyobb csodákkal találkozhatunk. Az interaktív kiállítások sokasága mellett egy hatalmas IMAX mozivászon is várja a látogatókat. Nem is beszélve a 125 méter magas kilátásról, ami az épület mellett lévő toronyból nyílik.

Kincsvadászat a Barras piacon

Shutterstock

A Barras Market, Glasgow történelmi piaca, amely több mint egy évszázada a város kulturális életének egyik alapköve.

A minden szombaton és vasárnap 10 és 16 óra között nyitva tartó Barras fedett és szabadtéri piacokból áll, ahol a különböző régiségektől kezdve a konyhai eszközökön át a bútorokig mindent megtalálhatunk.

Igyunk úgy, mint egy glasgow-i a Drygate Sörfőzdében

Egy klasszikus mikrosörfőzde és étterem.

A Williams Brothers kézműves sörfőzdék és a Tennent's makro sörfőzdék közös vállalkozása, amely részben egy 1930-as években épült egykori dobozgyárban található, a Tennent's sörfőzde mellett a Duke Street-en. A Drygate sörcsarnokában nagy kivetítőkön nézhetünk sporteseményeket, és még zenés eseményeket is rendeznek.

26 csapolt sör közül választhatunk, és még számtalan palackozott fajtát is lehet kóstolni. Emellett természetesen van lehetőség túrára is, ha jobban bejárnánk a sörfőzdét, és kíváncsiak vagyunk, hogyan készülnek a Drygate fantasztikus sörei.

Fedezzük fel a Glasgow-i Botanikus Kerteket

Shutterstock

Az egyik legszebb zöld terület, amelyet Glasgowban felfedeszhetünk. Gazdag történelemmel, lenyügöző építészettel és persze gyönyörű növényekkel is találkozhatunk.

Az eredetileg 1841-ben a Glasgow-i Egyetem részeként kialakított kertet a város 1891-ben vásárolta meg és tette közkinccsé. 1873-ban emelték a legjellegzetesebb épületet – a különc kupolás üvegházat, a Kibble-palotát – , majd néhány évvel később a Main Range teakfa üvegházat. Mindkettő gyönyörűen megmaradt, és egzotikus növényvilágban bővelkedik.