
Árverésen végezhetik a reptéren elveszett bőröndök
A portál beszámolója szerint a repülés során feladott poggyász útja több állomáson keresztül halad, és bármelyik ponton elakadhat: előfordulhat, hogy rossz gépre kerül, félrecímkézik, vagy átszálláskor nem megfelelő helyre irányítják. A járatkésések és a munkaerőhiány is okozhat fennakadást a poggyászkezelésben.
A kártérítési igény érvényesítéséhez ez azonban nem elég: 21 napon belül írásban – akár e-mailen keresztül is – el kell juttatnunk a dokumentumokat a légitársasághoz. Ehhez általában szükség van a beszállókártyára, a poggyászcímkére, a repülőtéren készült jegyzőkönyvre és minden olyan vásárlás blokkjára, melyeket a bőrönd elvesztése miatt voltunk kénytelen eszközölni.

A légitársaságok általában legfeljebb 90 napig tárolják az elhagyott poggyászokat, ez idő alatt pedig mindent megtesznek, hogy visszajuttassák azokat tulajdonosaiknak. Ha ez nem sikerül, a bőrönd hivatalosan is gazdátlannak számít és ekkor kerülhet árverésre.
Számos európai országban teljesen bevett gyakorlat, hogy aukciókat szerveznek az el nem vitt bőröndök és azok tartalmának értékesítésére. Az ilyen eseményekre sor kerül például az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Németországban, Ausztriában, Olaszországban és Máltán is.

A Drive emlékeztet, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren nincs nyilvános árverési rendszer. Az elveszett csomagok ügyintézését az Excess Baggage Company végzi, amelynek weboldalán lehet regisztrálni a keresett tárgyakat. A repülőtér ugyanakkor figyelmeztetett: az interneten hamis hirdetések is terjednek, amelyek azt állítják, hogy a Budapest Airport árveréseket szervez elhagyott bőröndökre.
Olvasd el ezt is!