Illusztráció egy szuperszonikus gépről
Fotó: Shutterstock

A gép a tervek szerint óránként 5000 kilométert tesz majd meg

Kína már teszteli a szuperszonikus repülőgépet, ami 2 óra alatt letudja a Peking–New York távolságot

Az utóbbi időben egyre többet hallani arról, hogy a világ különböző pontjain sikeres és kevésbé sikeres módokon tesztelnek különböző szuperszonikus repülőgépeket. A kereskedelmi repülés újbóli forradalmát hozná el, ha újra ilyen gépek állnának forgalomba, visszaidézve ezzel a méltán népszerű, majd tragikus véget ért Concorde időszakát. A legújabb ilyen fejlesztés egy kínai cég nevéhez köthető, akinek a tervei között egy New York–Peking járat szerepel, amit mindössze 2 óra alatt tenne meg a szuperszonikus gép.


Az Interesting Engineering számol be a kínai Space Transportation nevű cég legújabb fejlesztéséről, az úgynevezett detonációs sugárhajtású repülőről, ami a jelenlegi 15 órás utazást mindössze kettőre csökkentené New York és Peking között.

Ezt is olvasd el! Hamarosan pilóták nélkül kezdhetik meg a felszállást a repülőgépek

A portál információi szerint a szuperszonikus gép képes lenne elérni az 5000 km/órás sebességet is, ami így a Match 4-es besorolást kapná, ha forgalomba állna. Ez annyit jelent, hogy a jelenleg

Yunxing névre keresztelt gép a hangsebesség több mint négyszeresével lenne képes repülni.

Ez a szám egészen elképesztő, főleg, ha azt vesszük figyelembe, hogy a Concorde „mindössze” 1400 km/órával volt képes haladni.


A portál szerint a tervezett repülő a technikai kialakítását tekintve is eltér majd az eddig megismert szuperszonikus gépek terveitől. Az egyetemi kutatócsoportok által kidolgozott technológia ugyanis nem igényel sem kompresszorokat, sem turbinába épített alkatrészeket, mivel

a meghajtást a detonációs égés során keletkező lökéshullámokkal állítanák elő, ellentétben a hagyományos rakéta- vagy sugárhajtóművekkel.

Ez is érdekelhet! Ezzel a hiperszonikus géppel 60 perc alatt tudjuk majd le a London-New York távolságot

A szakértők szerint ezzel nemcsak elképesztő sebességet lehet majd elérni viszonylag rövid idő alatt, de a megoldás csökkenti a költségeket, környezetbarátabb és egyszerűsíti a hajtómű szerkezetét is.

A figyelmetekbe ajánljuk