Valóban az idegen élet felfedezésének küszöbén állunk?
Shutterstock

Valóban az idegen élet felfedezésének küszöbén állunk?

Egy svájci tudós merész jóslatot tett az idegen élet felfedezéséről, az érvelése pedig elég meggyőzőnek tűnik.

Dr. Sascha Quanz, a svájci állami Svájci Szövetségi Technológiai Intézet munkatársa elmondta, hogy szerinte a következő 25 évben az emberek valószínűleg felfedezik a bolygónkon túli életet.

1995-ben kollégám, Didier Queloz felfedezte az első Naprendszerünkön kívüli bolygót. Ma már több mint 5000 exobolygót ismerünk, és naponta fedezzük fel őket

– mondta Quanz

Most ezek a lenyűgöző világok a fejlett technológia segítségével közelebbi vizsgálatra invitálnak.

Meg kell vizsgálnunk ezen bolygók légkörét. Olyan megfigyelési módszerre van szükségünk, amely lehetővé teszi, hogy képeket készítsünk ezekről a bolygókról

– mondta a svájci professzor.

Bár a James Webb űrteleszkóp már készített lenyűgöző képeket egy óriási exobolygóról, elsődlegesen a csillagokról készült felvételekre összpontosít, és nem elég erős ahhoz, hogy kisebb exobolygókról is képeket készítsen.

Itt jön képbe az asztrofizikus két projektje, egy óriási földi műszer, amelyet a Chilében épülő Extremely Large Telescope kiegészítőjeként fejlesztenek, valamint az Európai Űrügynökség küldetése, amelynek célja az exobolygók légkörének vizsgálata földönkívüli élet jelei után kutatva.

Ez utóbbi küldetés, amely a Large Interferometer for Exoplanets vagy LIFE nevet viseli, és amelyet 2017-ben terveztek, még korai tanulmányozási fázisban van, és még nem kapta meg sem az ESA jóváhagyását, sem a finanszírozást.

Mindazonáltal Quanz úgy jellemezte a LIFE programot, mint egy jövőbeli nagy küldetés jelöltjét az ESA tudományos programján belül, ami önmagában is hatalmas lépés az intelligens életet kereső (SETI) közösség számára, amely az elmúlt években példátlanul nagy teret nyert. A tudományos közösség ugyanis kezdi komolyabban venni azt az elképzelést, hogy nem vagyunk egyedül az univerzumban.

Quanz 25 éves határidőt adott a Naprendszeren kívüli élet keresésére, ami szerinte nem irreális.

(Futurism)