Az F/A-18-as nagyjából hat méterrel haladt a dón mögött, ami közben kiengedte a tankolásra használt tömlőjét, majd a vadászgépre csatlakozott és megtankolta. A haditengerészet már egy ideje kísérletezik a pilóta nélküli tankolással, de ez volt az első éles küldetés.
Amennyiben a későbbi tesztek során is hatékonyan beválik a Boeing drónja, rendszeressé válhatnak a hasonló tankolások. A haditengerészet számára mindez azért lenne hasznos, mert így megnőhet a repülőgép-hordozókról indított vadászgépek hatótávolsága, és a drónt a későbbiekben felderítésekre és hírszerzési feladatokra is használni lehet majd.
Aviation history! The #MQ25 T1 test asset transferred fuel to a @USNavy F/A-18 #SuperHornet during a flight last week. This is the first time an unmanned aircraft has ever refueled another aircraft.pic.twitter.com/LgIxsoxxdd— The Boeing Company (@The Boeing Company) 1623068679
A Boeing MQ-25 Stngray ezen kívül még két másik vadászgéppel, az EA-18G Growler és az F-35C Lightning vadászgépekre is képes rácsatlakozni.
Az amerikai haditengerészet és a Boeing még 2018-ban kötött 805 millió dolláros szerződés, és a tervek szerint már 2024-ben élesben bevetnék a fejlesztést. Mindez azért szükséges, mert a korszerű rakéták miatt ma már egyre veszélyesebbek az úszó repterek, ezért hiába az USA rendelkezik a legtöbbel, más megoldást kell találniuk. A vadászgépek hatótávolságának növelése pedig fontos lenne, hiszen így nem kell veszélyes közelségbe mennie az úszó reptereknek a célponthoz.