A Citroën második generációs C3 Aircross modelljéből tisztán elektromos változat is érkezik, melynek kiszállítására legkorábban márciusban kerülhet sor.
A modell eladási ára külföldön 27 ezer eurótól, hazánkban 10,9 millió forinttól indul, ami azt jelenti, hogy ez lesz az egyik legolcsóbb elektromos jármű a saját méretkategóriájában – írja a Haszon. Az autót egyébként a szomszédos Szlovákiában gyártják.
Ez is érdekelhet! Mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, ha szeretnénk az új Porsche 911-et
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Az ë-C3 Aircross 38 centivel hosszabb, 4 centivel szélesebb és 8 centivel magasabb, mint a sima ë-C3, a csomagtartója pedig másfélszer akkora, 460 liter. WLTP hatótávja 360 kilométer, autópályán nagyjából 200 kilométert lehet vele megtenni egy töltéssel. Motorja 113 lóerős teljesítménnyel a modellcsalád legerősebb tagja.
A lap szerint ebben a kategóriában még idén olyan modellek érkezésére számíthatunk, mint a Renault 4, a Ford Kuga, a BYD Atto 2 és a Toyota Urban Cruiser/Suzuki e-Vitara.
Melyik elektromos autók fogyasztása a legkisebb?
Nemrég összeállítottunk egy listát a legkisebb fogyasztású elektromos autókról, ami igencsak hasznos lehet azok számára, akik a jövőben ilyen típusú járművet szeretnének vásárolni.
Ajánljuk figyelmedbe! Rekord: több mint 900 ezer használtautót adtak el itthon 2024-ben
Mint kiderült, jelenleg nincs szerényebb fogyasztású új elektromos autó a Magyarországon 9,5 millió forinton nyitó, 65 lóerős Dacia Spring Extréménél, amely 100 kilométeren 15,4 kWh-t fogyaszt, egy töltéssel pedig 174 km-t képes megtenni.
Második 16,5 KWh-val a francia DS 3 E-Tense, amely 360 kilométert tud megtenni. A bronzérem a 16,7 kWh átlagfogyasztású és 284 kilométeres hatótávú Fiat 500e-nek jár. Majd az Opel Astra Electric (16,8 kWh, 321 km), az MG 4 Electric (17 kWh, 385 km), a VW ID.3 (17,6 kWh, 358 km), a Kia Niro EV (17,6 kWh, 360 km), illetve a Mercedes EQT 200 (17,8 kWh, 264 km) következik a sorban.