A Bentley egy 18. században alapított aranyműves manufaktúrával dolgozott együtt legújabb exkluzív autójának díszítésén. Az egyedi Continental GTC belseje ragyog a nemesfémektől és a drágakövektől – és találunk benne valamit, ami még ezeknél is különlegesebb.
A Boodles nevű manufaktúra 1798 óta foglalkozik aranymegmunkálással és ékszerkészítéssel, ezzel pedig ott van a legnagyobb múltú brit vállalkozások között. Bár maga a Bentley, mint autógyártó jóval fiatalabb ennél – hiszen 1919-ben alapították –, különleges átalakításokra szakosodott műhelyük, a Mulliner jogelődje még a Boodlesnél is korábban, 1760-ban jött létre – persze akkor még nem sportautókkal foglalkoztak, hanem a királyi postaszolgálat számára építettek lovaskocsikat.
A Vezess szerint a Boodles és a Mulliner most összefogott, hogy megalkossanak egy egyedi Bentley Continental GTC kabriót. A részletek többségén elég egyértelműen látszik az aranymanufaktúra munkája: a szellőzőrostélyok állítókarjait 24 karátos aranyból készítették, a padlókonzolba pedig egy gyémántberakásos ékszert ágyaztak. Ez utóbbi 18 karátos aranyból készült, és B-betűket formáz, ezzel is a Bentley és a Boodles előtt tisztelegve.
A belső legizgalmasabb eleme azonban kétségkívül az a 200 millió éves, jura-kori kőzet, amelyből lézerrel vágtak le tizedmilliméter vastagságú lemezeket. Ezekkel aztán az ajtópanelt és a műszerfalat díszítették.
A Mulliner és a Boodles kollaborációját még áprilisban elárverezik, és valószínűleg elképesztően magas összegért fog gazdára találni.
Ajánljuk figyelmedbe! Különleges képességgel bír a legújabb Volkswagen-embléma
Könnyen lehet, hogy a luxusautó még a lengyel La Squadra és az olasz Zagato együttműködésében készülő AGTZ Twin Tailnél is drágább lesz. Igaz, ez utóbbi nem egy, hanem összesen tizenkilenc példányban készült el, az ár pedig várhatóan 650 ezer eurónál, 249 millió forintnál indul majd. Ez igen meredeknek tűnhet annak függvényében, hogy az Alpine A110 azonos teljesítményű alapverzióját már kevesebb mint 60 ezer euróért, 23 millió 700 ezerért megvehetjük – igaz, ahhoz nem járnak cserélhető karosszériaelemek.