A közösségi média térnyerésével az utóbbi idők egyik legfelkapottabb álommunkája lett az influencerkedés. A fiatalok számára rendkívül csábító lehet csupán egy-egy szponzorált fényképpel vagy videóval pénzt keresni, és lényegében huszonévesen „nyugdíjba vonulni".
Nem csoda, hogy rengeteg embert érdekel, hogy pontosan mennyi is az annyi, és mekkora követőtábor kell ahhoz, hogy jó pénzt lehessen belőle csinálni.
Dwayne Johnson és Cristiano Ronaldo például több mint 200 millió követővel rendelkezik, és egyetlen promóciós bejegyzésért akár 1 millió dollárt is kaphatnak, de töredéknyi követővel is jó pénzt lehet kaszálni már.
A Haszon Magazin szúrta ki a Lickd.co gyűjtését, akik kiszámolták, hogy pontosan melyik felületen, mennyi követőre van szükség ahhoz, hogy évi 100 ezer dolláros, nagyjából 30 millió forintos jövedelemhez jussunk.
YouTube
A legnépszerűb videómegosztón kereken 1000 feliratkozóra és éves szinten 24 milliós nézettségre van szükség a 30 millió forintos éves jövedelemhez. .
Ahogy a Haszon Magazin írja, mindehhez először csatlakozni kell a YouTube partnerprogramjához, hogy a reklámok után pénzt kapjunk. Ehhez viszont több feltételnek is meg kell felelni:
- kell legalább 1000 feliratkozó
- 12 hónap alatt minimum 4000 órányi nézési időt kell elérniük a videóknak
- létre kell hozni egy AdSense fiókot, amit a YouTube-fiókkal kell összekapcsolni
Az Influencer Marketing Hub becslése alapján egy átlagos feltöltő 7,6 dollárt keres minden ezredik néző után, amiből a Google 45 százalékot eltesz magának.
Az Instagramon az elsődleges cél, hogy minél több követője legyen az embernek, mivel a cégek legtöbbször ez alapján kalkulálják a reklámokért adott összeget. Például egymilliós követői bázisnál már egyetlen posztért akár 250 ezer dollárt (75 millió forint) is össze lehet szedni.
Ha 5000 követővel rendelkezik valaki, akkor viszont 308 darab hirdetői posztot kell kilőnie ahhoz, hogy év 30 millió forintot keressen – innen nem nehéz kiszámolni, hogy nagyobb követőtábor esetén mennyi szponzorált tartalom szükséges.
A jövedelemhez itt is szükség van plusz beállításokra: a profilt hivatalos, üzleti fiókra kell állítani, és ki kell választani, hogy milyen munkakörben tevékenykedünk.
TikTok
A TikToknál kicsit nagyobb követőtábor és nézettség kell ahhoz, hogy összejöjjön a 30 millió: minimum 10 ezer feliratkozót és összesen 270 milliós nézettséget kell összehozni.
Ahogy a YouTube-nál, úgy a TikToknál is létezik egy partnerprogram, ami Creator Fund nevet viseli. Ebbe viszont csak az Egyesült Királyságból, Németországból, Olaszországból, Spanyolországban, Franciaországból és az Egyesült Államokból kerülhetnek be, akik elmúltak 18 évesek és legalább 100 ezer követőjük van, plusz minimum 100 ezres megtekintést produkáltak az előző 30 napban.
A Haszon Magazin még egy kalkulátort is mellékelt, amit ITT lehet böngészni.