Az idei évben a kulturális szektorral tudatosan együttműködő mecénásokat, kis- és nagyvállalatokat díjazta az Art is Business. Az összművészeti és forprofit együttműködéseken alapuló elismerések Fidelio - Művészek a művészekért kategóriájában Horgas Eszter fuvolaművészt jutalmazták odaadásáért.
A kultúra világában rendkívül elismerendő, ha egy művész a saját vagyonából támogatja a szektorát. Éppen ezért tartják fontosnak, hogy megmutassák és kiemeljék azokat, akik folyamatosan és önzetlenül segítenek társaiknak. Így született meg 2019-ben az Art is Business-díj, amelynek megszerzéséért a jelölt művészeknek a Fidelio magazin szerkesztőivel kell megmérettetniük magukat. Ezt követően az Art is Business Díj kuratóriuma hozza meg a döntést.
A kuratóriumban az ország elismert kulturális kommunikációs szakemberei vesznek részt: Juhász Dóra, a Müpa PR-vezetője, Drucker Dávid, a Trafó – Kortárs Művészetek Háza marketing és kommunikációs vezetője, Fehér Zsuzsa, a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum marketing és kommunikációs vezetője, Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs és értékesítési vezetője, Batta Barnabás, a MITTE Communicatons stratégiai vezetője, valamint Balogh Máté András, a kortársPRos és az Art is Business tulajdonosa.
„Horgas Eszter tizedik éve tart összművészeti kurzust Balatonfüreden – Partitúra néven – fiataloknak, akik minden művészeti ágba belekóstolhatnak. A résztvevőknek csak a támogatott árú balatonfüredi szállást kell fizetniük, a foglalkozások költségeit Horgas Eszter pályázati, illetve saját pénzből állja. Ez évente 25-30 gyerek részvételét jelenti a kurzuson. Eszter emellett ingyen ad magánórákat fiatal fuvolistáknak, vagy magánkoncerten befolyt összeggel segíti külföldi művészeti tanulmányaik költségeit. Minden évben hangszert vásárol olyan fiatal tehetségeknek, akiknek nem áll módjukban előteremteni a szükséges összeget."
– indokolta Horgas Eszter jelölését Canjavec Judit, a Fidelio magazin lapigazgatója.