Online átlagosan 7800, míg személyesen, vagyis áruházi vásárláskor 7200 forintot költenek a hazai szülők, nagyszülők május utolsó vasárnapjára.
A REGIO Játékkereskedelmi Kft. tapasztalatai alapján az ajándékbeszerzés már 1-2 héttel az ünnepnap előtt elkezdődik, a vásárlási hajlandóság pedig olyan magas ilyenkor, hogy a játékkereskedők éves forgalmuk 8-10%-át ilyenkor teljesítik – írja a Haszon magazin.
„A legtöbben LEGO készletet tesznek a kosarukba, de a nyár közeledtével népszerűek a szabadtéri játékok és a strandfelszerelések is"
– árulta el a Gyaraki Dávid marketingvezető.
A cég összesen háromezer ember bevonásával készítette el kutatását. A válaszokból kiderül, hogy a résztvevők 30 százaléka 2000 és 6000 forint között vásárol ajándékot gyermekének, további 30 százalék viszont ennél is többet szán játékokra. A játék mellett plusz zsebpénzt mindössze a szülők 5 százaléka ad, többnyire 4000 forint feletti értékben.
A felmérésből az is kiderül, hogy a gyereknap kifejezetten népszerű ünnepnek számít hazánkban, a családok mintegy 90 százaléka ünnepli meg valamilyen formában. A járványhelyzet miatt azonban a legtöbben (46%) otthon maradnak, és közös játékkal töltődnek fel, vagy egy, a lakóhelyhez közeli kirándulással (36%), illetve játszótéri programmal ünneplik május utolsó vasárnapját.