Egy interjúban George Miller, a Mad Max-univerzum megálmodója arról beszélt, hogy katasztrofális volt az eredeti, 1979-es film elkészítése.
Miller a saját elmondása szerint egyáltalán nem hitt önmagában, mint filmkészítőben, ami oda vezetett, hogy a produkció szinte minden aspektusát újragondolta, és folyamatosan – néha igazságtalanul – kritizálta a művét és a saját képességeit.
A film egy teljes katasztrófa volt számomra. Tényleg úgy gondoltam, hogy nem vagyok alkalmas a filmkészítésre. A társam, Byron Kennedy és én a legközelebbi iskolai barátainktól gyűjtöttünk össze egy elég szűkös költségvetést. Szóval kötelességem volt visszaszerezni a pénzüket. Szörnyű lett volna, ha nem sikerül a dolog. Nem volt pénzünk vágóra, így egy évig magam vágtam a filmet. És egy éven át minden nap szembesültem azzal, hogy mit hibáztam el. Miért tettem oda a kamerát? Miért nem kértem meg a színészeket, hogy gyorsabban menjenek? Minden nap szembesültem ezzel a filmmel, ezzel a ronccsal
– mondta Miller a The Guardiannek.
Az 1979-es, Mel Gibson által fémjelzett Mad Max George Miller rendezői debütálása volt, így érthető, hogy egy nagy fokú bizonytalanságot érzett a munkája kapcsán. Lényeg a lényeg, hogy a mozi egy hosszú távú és sikeres franchise lett, amely óriási rajongótáborral rendelkezik.
Mivel azonban Miller a film készítése során végig kételkedett önmagában, nem igazán tud mit kezdeni a mozival kapcsolatos dicsértekkel.
Ugyanebben az interjúban a direktor különböző példákat hozott a film különböző nemzetiségek általi értelmezéseire. Hozzátette, hogy a siker ellenére ezt az egyetemes vonzerőt soha nem akarná a magáénak tudni:
Japánban szamurájfilmként tekintettek rá. A franciák kerekes westernnek nevezték. Skandináviában viking film volt. Én pedig elég okos voltam ahhoz, hogy tudjam, ez nem annak az eredménye, amit tudatosan csináltam. Ha a munka simán ment volna, talán az önhittség áldozatává váltam volna.
Forrás: Slash Film