Minden rekordot megdöntött a 14. Budapest Central European Fashion Week
HFDA / The Sparkle Content

Minden rekordot megdöntött a 14. Budapest Central European Fashion Week

Véget ért a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében megvalósult 14. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), a közép-európai régió központi divateseménye.


A nagyszabású rendezvény rekordmagas számban vonzotta a divatrajongó közönséget, több mint 5000 érdeklődő vett részt az SS25 szezon bemutatóin, és telt házzal valósultak meg a Fashion Hub programjai. 2024. augusztus 26. és szeptember 1. között a divathét minden eddiginél több márkát hozott a magyar fővárosba, több mint 60 tervező kollekcióját láthatta a hazai és nemzetközi vendégsereg. A BCEFW a szezonban a régiós együttműködéseket, a feltörekvő tehetségeket és a fenntarthatóságra való tudatos törekvést helyezte a szakmai diskurzusok középpontjába.

Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója a BCEFW eredményeivel kapcsolatban kiemelte:

Idén a korábbi éveket messze túlszárnyaló érdeklődést tapasztaltunk a Budapest Central European Fashion Week rendezvényeivel kapcsolatban. Ez a nagyobb figyelem lehetőséget adott arra, hogy olyan fontos témákat emeljünk be a szakmai párbeszédbe, mint a fenntarthatósággal kapcsolatos törekvések és a szakmai kollaborációk. Rekordszámban mutatkoztak be régiós márkák, amelyhez a Slovak Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és a Ukranian Fashion Week szervezeteivel köttetett hosszú távú megállapodások is hozzájárultak. A hasonló együttműködésekben látjuk a jövőt, azzal a célkitűzésünkkel összhangban, hogy a BCEFW egy összekötő hídszerepet töltsön be, amely a szakmai kapcsolatok platformja is tud lenni.”

HFDA / The Sparkle Content

Augusztus 26-án vette kezdetét 14. alkalommal a BCEFW, egy közel 40 helyszínből álló side event sorozattal, amelyhez a hétvégén a Millenárison rendezett programelemek, divatbemutatók, prezentációk és a népszerű Fashion Hub is felsorakozott. Idén rekordszámú partner élt a lehetőséggel, hogy kísérőeseményt szervezzen, amelynek köszönhetően Budapest különböző helyszínein és Nyíregyházán többek között kiállításmegnyitókat, tárlatvezetéseket, pódiumbeszélgetéseket, valamint a divat- és kreatívipar szakembereivel folytatott szakmai eszmecseréket láthattak az érdeklődők. A side eventek minden eddiginél több látogatót vonzottak, a változatos előadások és workshopok révén a társművészeti ágak felfedezésére is lehetőséget biztosítottak.

A hétvégi bemutatók tematikájában jelentős számban voltak a régiós és közeli országok márkái. A régiós márkák a Slovakian Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és a Ukranian Fashion Week szervezeteivel kötött megállapodások révén kollektív bemutatók és prezentációk formájában valósultak meg.

Idén nyolc szerb, egy marokkói, két szlovén, három lengyel, négy szlovák, egy bosznia-hercegovinai és négy ukrán tervező kapott helyet a BCEFW programjában. Egy együttműködés keretében többek között a Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar Terméktervező Intézetének ipari termék- és formatervező mérnöki szakos hallgatóinak kollektív prezentációját is láthatták, a feltörekvő tehetségekkel a fókuszban.

A 2025-ös tavaszi-nyári kollekciókat bemutató BCEFW-n kiemelt szerepet kapott a környezettudatosság kérdésköre. Az esemény tudatos gyakorlatokra ösztönző törekvéseit a BCEFW honlapján ismertetett Conscious Fashion Initiative keretrendszere előzte meg.

Ennek részeként jött létre a Conscious by BCEFW kategória, amelyben olyan márkák szerepeltek, amelyek az Advisory Board döntése alapján megfeleltek a fenntartható üzleti gyakorlatokat meghatározó kritériumoknak.

A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel és a Millenárissal kötött partnerség útján textilgyűjtő konténert helyeztek ki a rendezvény hétvégéjének idejére, hogy elősegítsék az újrahasznosítást és ösztönözzék a fenntartható gondolkodást a látogatók és a környéken lakók körében – az akció során csaknem 400 kg használt ruhadarab gyűlt össze.

A kifutón megjelentek a jól ismert helyi márkák kollekciói is, catwalk show-k, BCEFW Showcase bemutatók és prezentációk keretein belül, továbbá a New Generation és Young Talents kategóriák fiatal tehetségei is bemutatkoztak a nagyközönség előtt. A hétvégi programot az önálló szervezésű programok gazdagították, a divatbemutatók idén több mint 3500 egyedi látogatót vonzottak a Millenáris G épületébe. A közönséget a nemzetközi márkák és a hazai jól ismert tervezők bemutatói egyaránt lenyűgözték, volt olyan show, ahol állva tapsolt a vendégsereg. A bemutatókat élőben is közvetítették a rendezvény hivatalos Facebook oldalán, ahol a megtekintések száma már 34 000 fölött jár.

HFDA / The Sparkle Content

A Millenáris Nemzeti Táncszínházban augusztus 31. és szeptember 1. között teltházzal zajlottak a Fashion Hub eseményei. Az ingyenes programok keretében az érdeklődők világsikereket elért magyarok és nemzetközileg elismert szakemberek beszámolóit és beszélgetéseit hallhatták a kreatívipar izgalmas területeiről, továbbá interaktív workshopokon vehettek részt. Szombaton és vasárnap prezentációk keretében mutatkozott be több mint 20 tervező a helyszínen. Ugyanitt divat- és kreatívipar márkák kiállítói várták az érdeklődőket, akik testközelből ismerkedhettek meg a hazai termékekkel.

A rendezvényen a hazai szakma mérvadó képviselői mellett a nemzetközi divatszíntér meghatározó szereplői is tiszteletüket tették. Az esemény során az ELLE Poland és ELLE Ukraine szerkesztői, valamint az NSS, a Vogue Italia, Vogue Adria és 10 Magazine US újságírói is részt vettek, akárcsak Gili Biegun, Shay Zanco influencerek és Despi Naka streetstyle fotós. Pat Domingóval nem csak bemutatókon találkozhatott a közönség, az elismert streetstyle fotós több programot tartott a Fashion Hubban.

A Magyar Divat & Design Ügynökség egyik stratégiai célja, hogy Budapestet a régió divatfővárosává tegye, egyúttal vonzó desztinációvá a divat és design iránt fogékony utazók számára, akik célzottan keresik a magyar kreatívipar termékeit.

A BCEFW-vel egy olyan platformot kínál, amelyre Magyarország és a régiós országok már ismert nagymárkái és feltörekvő tehetségei egyfajta „ugródeszkaként” tekinthetnek, amely lehetőséget biztosít kereskedelmi tevékenységük kiterjesztésére és a nemzetközi láthatóságuk növelésére.

HFDA / The Sparkle Content

Az SS25 szezonban a régiós márkák jelenléte és a kapcsolatok erősítése azzal a szerepvállalással összhangban valósult meg, hogy a nemzetközi divatszíntér szereplői számára az esemény egyfajta hidat is jelentsen, amely összeköti a régiós országokat, mint a közép-európai divatipar központja.

A figyelmetekbe ajánljuk