Közösen dolgozik a környezetkímélő teherszállításon a Daimler és a Volvo. Hidrogént árammá alakító üzemanyagcellát akarnak beépíteni nagy teherbírású járműveikbe, amik így „megtisztulnak".
Az új hajtásláncok sorozatgyártása már ez év második felében elindulhat. A fejlesztés lényege, hogy a teherautók üzemanyagcellája elektromos árammá alakítja át a hidrogént, mely végül vízpáraként távozik, ezáltal a két gyártó járművei alaposan megkímélik a környezetüket.
Az együttműködés csak erre vonatkozik, más téren továbbra is egymás konkurense marad a német és a svéd gyártó. Sietniük kell, mert a Toyota hamarabb bejelentett egy újabb hidrogéncellás megoldást, amit a szintén japán Hino cég teherautóiba épít be. A 25 tonna össztömegű jármű hatótávja 600 km. (Korábban közösen készítettek üzemanyagcellás városi buszt.)
Az amerikai Hyzon Motors is hasonló erőforrásra épít egy 140 tonnás(!) „országúti vonatot" (roadtrain). Ekkora szerelvények csak Észak-Amerika és Ausztrália útjain járnak (ma még hagyományos motorral). A normál méretű, szintén hidrogéncellás Hyzon teherkocsik össztömege 40–80 tonna lesz, ezeket idén novembertől világszerte árulni akarják. A nehéz járművekhez azért is előnyös az üzemanyagcella, mert a hidrogéntartály gyorsan tölthető és jóval könnyebb, mint egy nagy hatótávot nyújtó akku.