Közösen dolgozik a környezetkímélő teherszállításon a Daimler és a Volvo. Hidrogént árammá alakító üzemanyagcellát akarnak beépíteni nagy teherbírású járműveikbe, amik így „megtisztulnak".


Az új hajtásláncok sorozatgyártása már ez év második felében elindulhat. A fejlesztés lényege, hogy a teherautók üzemanyagcellája elektromos árammá alakítja át a hidrogént, mely végül vízpáraként távozik, ezáltal a két gyártó járművei alaposan megkímélik a környezetüket.

Az együttműködés csak erre vonatkozik, más téren továbbra is egymás konkurense marad a német és a svéd gyártó. Sietniük kell, mert a Toyota hamarabb bejelentett egy újabb hidrogéncellás megoldást, amit a szintén japán Hino cég teherautóiba épít be. A 25 tonna össztömegű jármű hatótávja 600 km. (Korábban közösen készítettek üzemanyagcellás városi buszt.)

Az amerikai Hyzon Motors is hasonló erőforrásra épít egy 140 tonnás(!) „országúti vonatot" (roadtrain). Ekkora szerelvények csak Észak-Amerika és Ausztrália útjain járnak (ma még hagyományos motorral). A normál méretű, szintén hidrogéncellás Hyzon teherkocsik össztömege 40–80 tonna lesz, ezeket idén novembertől világszerte árulni akarják. A nehéz járművekhez azért is előnyös az üzemanyagcella, mert a hidrogéntartály gyorsan tölthető és jóval könnyebb, mint egy nagy hatótávot nyújtó akku.

Friss

Ezeket az igaz történeten alapuló sorozatokat látnod kell

Ha igazán intenzív sorozatélményre vágyunk, nézzünk igaz történeten alapuló szériákat, hiszen nézőként ezeknek a sztoriknak a szereplőivel lehet a legkönnyebben azonosulni. Mutatjuk a legjobbakat.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS