A Google többé nem engedélyezi a hirdetők, kiadók és youtuberek olyan tartalmakat értékesítsenek, amelyek tagadják a klímaváltozást, írja a The Verge.
A vállalat mindezt egy dokumentumban részletezte:
A mai napon bejelentjük a Google új monetizációs irányelve megtiltja az olyan tartalmak hirdetését és bevételszerzését, amelyek ellentmondanak az éghajlatváltozás létezésével és okaival kapcsolatos jól megalapozott tudományos konszenzusna
– írja a Google Ads csapata a dokumentumban.
Ez magában foglalja az olyan tartalmakat, amelyek az éghajlatváltozást átverésnek vagy csalásnak nevezik, azokat az állításokat, amelyek tagadják, hogy a hosszú távú trendek azt mutatják, hogy a globális éghajlat melegszik, valamint azokat az állításokat, amelyek tagadják, hogy az üvegházhatású gázok kibocsátása vagy az emberi tevékenység hozzájárul az éghajlatváltozáshoz.
A Google állítása szerint a szabályzat érvényesítését az algoritmus mellett a dolgozók is felülvizsgálják majd.
Amikor a tartalmakat az új irányelv alapján értékeljük, gondosan megvizsgáljuk az állítások kontextusát, különbséget téve a hamis állítást tényként közlő tartalom és az állításról beszámoló vagy azt megvitató tartalom között
- áll az indoklásban. A Google szerint a hirdetések továbbra is engedélyezettek lesznek olyan éghajlati témákban, mint az éghajlat-politikáról szóló nyilvános viták, kutatások és egyéb témák.
A klímaváltozást tagadók elleni fokozott fellépés a Google második nagyszabású félretájékoztatási kampánya az elmúlt napokban: körülbelül egy héttel ezelőtt a YouTube betiltotta a vakcinákkal kapcsolatos félretájékoztatást is.