kiégett dolgozó
Vállalkozóként könnyen túlhajthatjuk magunkat, és mire észbe kapunk, már napi 18-20 órát vesz el a munka a mindennapokból. Mindez a szociális kapcsolatok, az egészség és a szabadidő kárára megy. Végül pedig a jól ismert kiégés következik. A Haszon szedett össze pár tippet, hogyan lehet mindezt elkerülni.

Kevesebb feladat, több értékes idő

Egy vállalat sikeressége érdekében a növekedésre és az állandó megújulásra kell törekedni.

Ettől függetlenül a kimerítő és időrabló feladatokat néha muszáj elengedni. Ez ugyanis elveszik az időt és a figyelmet az olyan teendőktől, amelyek kiemelt figyelmet igényelnek.

Fontos megfogalmazni az elérni kívánt célt, amiben az elintéznivalók dokumentációja nagyban segítenek.

Fontos, hogy nem szabad minden terhet magunkra vállalni: érdemes olyan embereket keresni, akiknek át lehet adni a kötelezettségek egy részét. A terheltségtől függően indokolt lehet egy új munkavállaló alkalmazása, de bizonyos esetekben egy részmunkaidős kolléga is megteszi.

Szabványos működési eljárás (SOP)

A termelési, működési folyamatok dokumentálása kulcsfontosságú szerepet játszik egy vállalat megfelelő működésében.

Ez az a munka, amelyben lépésről lépésre leírjuk az egyes műveletek végrehajtását.

Ennek köszönhetően a cégben mindenki képes lesz az adott feladat elvégzésére, egyszerűbb lesz a delegálás, és az új belépők is hamarabb felvehetik a fonalat. Ezáltal több idő marad a fontos dolgokra, nem kell bajlódni a betanítással.

Érdemes kipróbálni olyan tudáskezelő szoftvereket, mint a GetGuru, amelyekkel könnyedén rendszerezheted és elérhetővé teheted a vállalati SOP-kat.

Technológia

Ki kell aknázni a technológiában és az applikációkban rejlő lehetőségeket. Manapság a legtöbb üzleti folyamatot automatizálni lehet, amivel időt és energiát spórolhatunk. Különösen igaz ez az egyszerű, ismétlődő feladatokra, amelyek elnyomhatják a kreativitást.

A felszabadult időt így az ügyfelekre és értékteremtésre lehet összpontosítani. Számos applikáció létezik, amelyeket ingyenesen ki lehet próbálni. Ilyen például a Trello, a Slack, az Asana, a Dropbox és a Zapier is. Bőven lehet válogatni.

A praktikákkal nem csupán a saját, hanem a munkavállalók életét is megkönnyíthetjük, akik így kiegyensúlyozottabbak és hatékonyabbak lesznek. A legfontosabb tanács pedig a végére marad: aludjunk eleget!


Related Articles Around the Web
A figyelmetekbe ajánljuk