Kollégáink a balatonfüredi hajógyári kikötőben vannak, ahol éppen kiemelték az AUDAX Djangot. A képeken jól látszik, hogy a katamarán éppen a levegőben lógott, ami ugyan elég veszélyesnek tűnhet, de teljesen természetes.
Horváth Péter szakértőnk elmondta, hogy ezeket a hajókat nem szokták hosszú ideig a vízen tartani, ahogy a a Forma-1-es kocsikkal sem parkolnak be a Nagykörútra.
Ilyenkor kiteszik őket a saját állványukra, és gyakorlatilag leszerelik róluk az összes vitorlát, majd leponyvázzák őket. Amíg nem versenyeznek, addig itt is tárolják őket
– mondta szakkommentátorunk.
Horváth Péter szerint ez a legbiztonságosabb tárolási lehetőség, és nem csak az állagmegóvás miatt: komoly értékű hajókról van szó, ezért különösen fontos a biztonság.
Egyébként ott volt még a Django mellett az egytestűek abszolút győztese, a Raffica csapata is. Az idén 30 éves hajó most készül az Audi Speed Challenge-re. Hogy milyen felajánlást tett Király Zsolt, a hajó kormányosa, azt a lenti videóban mondja el Horváth Péter.