Rangsorolták a világ legértékesebb sörmárkáit
A koronavírus a nagy sörmárkáknak is betett, de még mindig a régi klasszikusok vezetik a listát.

Az utóbbi időkben felpörögtek a legkülönbözőbb kézműves sörök a piacon: szinte minden polcon megtalálható már egy-egy IPA vagy éppen pale ale a klasszikus lagerek mellett.

Ettől függetlenül a söripar számára is veszteséges volt a 2020-as év, és összesítve a top 50 sörmárka értéke 16 százalékot zuhant – derül ki a Food&Wine cikkéből.

A Brand Finance márkaértékesítési vállalata rangsorolta a 2020-as év legsikeresebb 50 sörét, amiből kiderül, hogy hiába a kézműves sörök fellendülése, még mindig a régi klasszikusok vezetik a listát.

Köztük is kiemelkedő a jól ismert Corona sör.

A márkát még az sem tudta megfosztani az első helytől, hogy a koronavírus megjelenése után 2 milliárd dollárt vesztett az értékéből a névazonosság miatt. Az elemzés szerint a Corona sikere abban rejlik, hogy az emberek a nyárhoz és a tengerparti életérzéshez kapcsolják a márkát. A jó marketing mellett hozzájárul az is, hogy legkeresettebb importált ital az USA-ban és további 120 országban is megtalálható. Ráadásul az Egyesült Királyságban az egyik leggyorsabb ütemben növekvő élelmiszertermék volt.

Fontos kiemelni, hogy a lista nem a sörök értékesítési számait veszi alapul, hanem a brand erősségét és annak hírnevéhez köthető bevételeit.

És íme a top 10 sörmárka:

  1. Corona
  2. Heineken
  3. Budweiser
  4. Victoria
  5. Bud Light
  6. Snow
  7. Modelo
  8. Kirin
  9. Miller Lite
  10. Asahi.

A teljes listát pedig itt lehet megtekinteni.


Related Articles Around the Web
A figyelmetekbe ajánljuk