Az utóbbi időkben felpörögtek a legkülönbözőbb kézműves sörök a piacon: szinte minden polcon megtalálható már egy-egy IPA vagy éppen pale ale a klasszikus lagerek mellett.
Ettől függetlenül a söripar számára is veszteséges volt a 2020-as év, és összesítve a top 50 sörmárka értéke 16 százalékot zuhant – derül ki a Food&Wine cikkéből.
A Brand Finance márkaértékesítési vállalata rangsorolta a 2020-as év legsikeresebb 50 sörét, amiből kiderül, hogy hiába a kézműves sörök fellendülése, még mindig a régi klasszikusok vezetik a listát.
Köztük is kiemelkedő a jól ismert Corona sör.
A márkát még az sem tudta megfosztani az első helytől, hogy a koronavírus megjelenése után 2 milliárd dollárt vesztett az értékéből a névazonosság miatt. Az elemzés szerint a Corona sikere abban rejlik, hogy az emberek a nyárhoz és a tengerparti életérzéshez kapcsolják a márkát. A jó marketing mellett hozzájárul az is, hogy legkeresettebb importált ital az USA-ban és további 120 országban is megtalálható. Ráadásul az Egyesült Királyságban az egyik leggyorsabb ütemben növekvő élelmiszertermék volt.
Fontos kiemelni, hogy a lista nem a sörök értékesítési számait veszi alapul, hanem a brand erősségét és annak hírnevéhez köthető bevételeit.
És íme a top 10 sörmárka:
- Corona
- Heineken
- Budweiser
- Victoria
- Bud Light
- Snow
- Modelo
- Kirin
- Miller Lite
- Asahi.
A teljes listát pedig itt lehet megtekinteni.