A sakkvilágbajnoki címvédő Magnus Carlsen bizonyult az e-sport legjobban kereső játékosának 2020-ban.

A 30 éves norvég versenyző az interneten zajló pénzdíjas eseményein, mindenekelőtt az általa szervezett internetes nemzetközi tornákon 510 587 dollárt (nagyjából 150 millió forint) keresett tavaly – írta az insidethegames.biz.

A portál cikke szerint ugyanakkor az e-sportokat űző játékosok összbevétele jelentősen csökkent a koronavírus-világjárványból fakadó globális válság következtében. A legjobb 50 játékos 76 százalékkal kevesebbet keresett, mint az előző esztendőben:

a 2019-es 55 millió dollárról 11 millió dollárra esett vissza a 2020-as össznyeremény.

A top 10-be csatlakozott Hikaru Nakamura amerikai nagymester, akinek nyereménye összesen 325 000 dollár volt (nagyjából 90 millió forint). A legjobb 50-be rajtuk kívül még befért két további sakkjátékos, ami jól jelzi, hogy a sportág mekkora növekedésen ment keresztül az elmúlt években a játékvilágban.

A top 50-be tartozók átlagéletkora 22,7 év volt, és hét tinédzser is szerepel a tavalyi félszázas listán.

A különböző e-sport fogadásokkal és eseményekkel foglalkozó Unikrn szóvivője is kiemelte, hogy az online sakk még mindig nincs úgy a köztudatban, mint más népszerű játékok.

„Amikor az emberek az e-sportra gondolnak, valószínűleg a CS: GO, a DOTA vagy a League of Legends jut először eszükbe a sakk helyett"

– mondta

A tendencia valószínűleg csak növekedni fog, hiszen a Netflixen megjelent The Queen's Gambit (A Vezércsel) óriási sakkőrületet hozott a játékpiacon.

Meglepő adat, hogy az egyik legnépszerűbb játék, a Fortnite összbevétele 2020-ban csupán 7,88 millió dollár volt a játékosok körében, szemben a 2019-es 71,59 millió dollárral.

(Inside The Games / MTI)