A fejlesztés inkább hasonlít egy kompra vagy egy léghajóra, de működését tekintve egy továbbfejlesztett léghajóról van szó, amely a repülőgépek és a helikopterek működését is ötvözi. Teszi mindezt minimális (a vállalat szerint 2030-ra semennyi) szén-dioxid-kibocsátással.
Mivel a gyártó az említett négy évben gondolkodik, ezért valószínűleg az első repülők még belső égésű motorok mellett héliummal emelkednek majd fel (szemben a régi léghajókkal, amelyek gyúlékony hidrogénnel), de 2030-ig a motorok már teljesen elektromos meghajtásúak lesznek.
A hagyományos repülőkkel szemben az Arilander 10 magas fokú kényelmet, csöndet és kilátást is biztosítana. A 92 méter hosszú repülőgépen 100 utas utazhat majd, élvezve a luxuskörülményeket. A repülőgépet a padlótól a mennyezetig érő ablakok borítják, mindezt úgy, hogy egy átjárható, egyterű, tágas tér lesz kialakítva belül.
A vállalat által nemrég megosztott képeken tényleg látszik, hogy nem fukarkodtak a luxussal.
Ami egyben a különlegessége is lehet a gépeknek, hiszen sebességben nem veszi fel a versenyt a hagyományos utasszállítókkal – ezért a járatok minden bizonnyal kisebb távolságú városok között fognak közlekedni.
Várhatóan a hibrid elektromos és belsőégésű modell 2025-ben, míg a teljesen elektromos változat 2030-ban indul útnak