A légitársaság vezérigazgatója, Eddie Wilson arra figyelmeztette Spanyolországot, hogy télen tovább csökkenti a járatszámokat, ha repülőtéri hatóság, az Aena nem számolja fel a repülőtéri adókat.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, a Ryanair 2025-től több, rendkívül népszerű európai országban is csökkenti a jelenlétét. A fapados légitársaság többek között Spanyolországban, Olaszországban, Németországban és Dániában is megszünteti vagy csökkenti a járatainak a számát. Most pedig további lépéseken gondolkodik a társaság vezetője.
Fotó: Shutterstock
A Ryanair idén nyáron 800 ezer ülőhelyet szüntetett meg, amelyeket Wilson szerint pénzügyileg jobb lehetőségekre csoportosítottak át. A vezérigazgató kifejtette:
2025 telén további leépítések lesznek, és még több 2026 nyarán, mert nincs értelme továbbra is veszteséges üzemekbe fektetni. A racionális döntés az, hogy a forgalmat oda kell áthelyezni, ahol a hozzáférési költségek csökkennek, nem pedig emelkednek. Nem tervezünk beruházást a regionális repülőtereken, mert az árképzési rendszerek megbomlottak.
Ezt is olvasd el! Számtalan járatot törölt 2025-ben a Ryanair – íme a lista!
A túlzott repülőtéri díjakra hivatkozva a Ryanair nyártól nem közlekedik Jerez és Valladolid városaiba, és csökkenti a Santiago de Compostela, Asturias, Cantabria és Zaragoza közlekedő járatainak a számát. A légitársaság ehelyett 1,5 millió ülőhelyet hozott létre olyan turisztikai célpontokon, mint például Madrid, Malaga és Alicante. A spanyolországi repülőtéri díjakat, amelyekről az állami tulajdonú Aena dönt, és amelyeket a koronavírus-világjárvány óta befagyasztottak, tavaly az infláció miatt 4,09%-kal emelték.
Wilson tisztázta, hogy a légitársaság nem a Ryanairnek nyújtott támogatásokat vagy különleges bánásmódot kér, hanem egy olyan modellt, amely minden légitársaság számára versenyképes díjakat biztosít. Szerinte ugyanis a regionális repülőtereknek alacsony költségekre van szükségük a növekedés ösztönzése érdekében.
A Ryanair azt szeretné, ha az Aena – mielőtt megemelné a díjakat – bizonyos útvonalakon három vagy négy évig kedvezményeket adna.
Figyelmedbe ajánljuk! Ismét többet kell fizetnünk a Ryanair járatain, az utasok nem örülnek neki
Wilson korábban azt mondta, hogy az Aena túlzott reptéri díjai továbbra is károsítják Spanyolország helyi repülőtereit, korlátozza növekedésüket, és hatalmas kapacitásokat hagy kihasználatlanul.
Az Aena elnöke, Maurici Lucena nemrégiben azt nyilatkozta az ügy kapcsán, hogy a díjak megváltoztatása egy légitársaság nyomása miatt súlyos törvénytelenség lenne – írja az Express.