repülő a naplementében
Fotó: Shutterstock

4 repülőtér, ami a legjobb pilótákat is megizzasztja

A világ több ezernyi repülőtere közül vannak különlegesek és még különlegesebb besorolásúak. Ezek a C kategóriás repterek, ami azt jelenti, hogy a pilótáknak speciálisan képzettnek kell lenniük ahhoz, hogy ezeken landolhassanak. Íme 4 leszállópálya a világ legkülönlegesebbjei és egyben legveszélyesebbjei közül!



​Madeira, Portugália

Ha Madeirára megyünk nyaralni, tudni kell, hogy a sziget hírhedt a nehéz leszállásokról. A repülőtér megközelítésekor az erős turbulenciába, széllökésekbe kerülő gépek pilótái nagy kihívás elé vannak állítva.

Az sem könnyíti a helyzetet, hogy a kifutópálya mindkét oldalt a sziklák szélénél ér véget. A repülés megszállottjai annyira szeretik Madeirát, hogy a repülőtér egy külön emelvényt épített a kifutópálya mellé nekik, hogy onnan csodálhassák a gépmadarak landolásait.

Ez is érdekelhet: 4 betű, amit soha nem akarsz látni a reptéri beszállókártyádon

Leh, India

A világ 23. legmagasabb repülőtere nem hangzik kimagaslónak így magában. Viszont Leh repülőtere amellett, hogy közel 3200 méter magasan fekszik, még ennél is magasabb hegyláncolatok veszik körbe. A 30 ezres indiai város leszállópályája az egyik legnagyobb kihívás a repülőgépek számára.

A rendkívül rövid kifutópályával rendelkező repülőtérre a felszállások és a landolások csak délelőtt engedélyezettek az erős szél és a hektikus időjárás miatt. Ide külön képzés kell annak a pilótának, aki ide vagy innen repülni szeretne.

Szent-Márton-sziget, Karib-tenger

A Sint Maarten-en landoló repülőgépekről készült videók tömkelege megtalálható az interneten. A kuriózium itt az, hogy a kifutópálya egyenesen a tengerpartra néz, ami azt is jelenti egyben, hogy a repülők közvetlenül az éppen ott strandolók felett közelítenek a leszálláshoz.

Bár ez szórakoztatónak tűnik, veszélyes dolog, már halálos áldozata is volt: egy nő 2017-ben a kerítésbe kapaszkodott, mikor az egyik hajtómű felrobbant és eltalálta őt. A fedélzeten ülők számára viszont a felszállás az ijesztőbb, mivel egyenesen a repülőtér mögött magasodó hegy felé tartanak.

Paro, Bhután

Újabb ázsiai repülőtér, ahol nem az eddig felsorolt tényezők állítanak akadályokat a landolni vágyók elé, hanem valami olyan, amit már teljesen alapvetőnek gondolhatunk. A 2244 méter magasan a tengerszint fölött elhelyezkedő Paro leszállópályánál a fő kihívást az okozza, hogy Bhután egyetlen nemzetközi repülőterén nincsen radar.

Ezáltal csak nappal és jó látási viszonyok között engedélyezett a leszállás, továbbá a pilótáknak kézi megközelítést kell alkalmazniuk. Emellett dombok között és házak fölött kell kanyarogniuk, mielőtt a kifutópályához érnének.

Forrás: CNN

A figyelmetekbe ajánljuk