Elon Musk cégének egy igen fontos problémát kell megoldania, ami minden bizonnyal komoly munkával fog járni.
A Teslának a közeljövőben körülbelül 2 millió elektromos autóját kell visszahívnia az Egyesült Államokban, mivel gondok adódtak a cég autopilot-szoftverében – írja a Robb Report.
A visszahívás gyakorlatilag minden olyan járművet és modellt érint, amelyet a vállalat 2012. október 5. és idén december 7. között értékesített Amerikában – derül ki a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) által közzétett nyilvános közleményből. A Tesla kedden pedig már ki is adott egy szoftverfrissítést, ami a tervek szerint megoldja a problémát.
Ez is érdekelhet: Elon Musk szerint az olcsó új autójától mindenkinek leesik majd az álla
Az autopilottal kapcsolatos nehézségek nem újkeletűek: az NHTSA két éve vizsgálja a szoftvert, és az Autosteer-funkció bekapcsolásakor bekövetkezett, részben halálos kimenetelű baleseteket.
A 956 esetet tanulmányozó vizsgálat megállapította, hogy nem megfelelőek azok a módszerek, amelyeket a 2. szintű fejlett vezetőtámogató szoftvercsomagnak számító autopilot használ annak ellenőrzésére, hogy a sofőr a rendszer használata közben figyel-e az útra. A hiba következtében a hatóság szerint megnövekedhet az ütközés kockázata.
Az információk szerint a vadiúj frissítések során további ellenőrzési lépéseket telepítenek annak érdekében, hogy a sofőrök éberek legyenek az autopilot használata közben.
Az érintett Tesla-tulajdonosokat februárban hivatalos levél formájában figyelmeztetik a visszahívásra.
A cégnek egyébként közel sem ez az első ilyen esete, azonban egyik probléma sem érintett ennyi autót. Például idén májusban a Tesla 1,1 millió autót hívott vissza Kínában gyorsulási és fékezési gondok miatt, februárban pedig 362 ezer, a vállalat Full Self-Driving szoftverével felszerelt autót kellett kezelésbe venni a növekvő baleseti kockázatok miatt.