A BYD Európában is bemutatja a sportos SEALION 7-et

A BYD Európában is bemutatja a sportos SEALION 7-et

A BYD, az új energiákkal hajtott járművek globális vezető gyártója, büszkén mutatja be Európában a SEALION 7-et. Az újdonság sportos menetteljesítményeket, stílusos formákat, élvonalbeli elektromos hajtástechnológiát, magas minőségű és tágas utasteret, okos utastéri konnektivitási megoldásokat, és hosszú hatótávolságot kínál – nagy teljesítményű, akár 230 kW-os gyorstöltési képességekkel – éppen az európai vásárlók igényei szerint.


A SEALION 7 már a BYD hetedik, tisztán elektromos hajtású modellje az európai piacon, és egyben az óceán sorozat negyedik tagja a DOLPHIN, a SEAL és a SEAL U után. 4,830 mm-es hosszával, 2,930 mm-es tengelytávjával, akár 502 km-es (WLTP ciklus szerinti) hatótávolságával és kiemelkedő menetteljesítményeivel (215 km/h-s végsebesség és mindössze 4.5 s 0-100 km/h-ra) a SEALION 7 éppen az európai vásárlókör szívébe talál, főleg azokéba, akik tiszta üzemű sportos családi autóra vágynak.

A BYD alelnöke, Stella Li a bemutató kapcsán elmondta:

Felismertük, hogy az európai piac éppen ilyen autókra vágyik, így hát elhoztuk ide a SEALION 7-et. Biztosak vagyunk abban, hogy a dinamikus SUV formák, az okos részletek, a Blade akkumulátor köré épített technológiák, a nagy teljesítmény, a hosszú hatótáv és a gazdag felszereltség sok vásárlót vonz majd a márkához Európa szerte. A SEALION 7 kiváló példa arra is, hogyan reagál a BYD a helyi fogyasztói igényekre. Kínálatunkat úgy szélesítjük, hogy a legfontosabb kategóriákban jelen legyünk a piacon. Ez kulcsfontosságú márkánk további európai fejlődéséhez.

​Az óceán sorozat világa sportos SUV formában

A BYD vezető formatervezője, a német Wolfgang Egger által irányított fejlesztőgárda az óceán sorozat formáiból (ide tartozik a DOLPHIN és SEAL is) kiindulva igazi sportos SUV megjelenést alkotott. A SEALION 7 erőteljes és dinamikus, miközben vonalai hatékonyak, így az alacsony légellenállás jelentősen hozzájárul a nagy teljesítménysűrűségű Blade akkumulátorból kinyerhető hosszú hatótávolsághoz.

A SEALION 7 orrán ott a teljes óceán sorozatra jellemző, már az autó álló helyzetében is lendületet sugárzó X arc”, de az óceáni formavilág a kettős U formájú lebegő” LED-es fényszórókon és a karosszéria hullámvonalain is visszaköszön. Az oldalnézet kifinomult és határozott, az orr alacsony, a tetővonal ívelt, az ötödik ajtó lendületét pedig a rövid hátsó légterelő emeli ki. Az oldalak finoman kidolgozott felületein az emelkedő, határozott él kettős övvonalat rajzol, sportossá formálva a megjelenést.

A megjelenésre és vele a légellenállási tulajdonságokra is jótékonyan hatnak a menet közben az ajtólemezekbe húzódó rejtett kilincsek.

Hátul, a kerékjáratok izmos vonalai kiemelik a SEALION 7 teljesítményjellemzőit és dinamizmusát, a hátsó rész teljes szélességén keresztül húzódó helyzetjelzők pedig, - az óceán sorozat jellegzetes cseppformájú lámpáival - sötétben is látványossá teszik a megjelenést.

A SEALION 7, 30 mm-rel hosszabb, mint a SEAL, ugyanakkor tetővonala 160 mm-rel magasabban fut.

Forradalmi Blade akku-technológia, közvetlenül a padlólemezhez rögzített akkumulátorcellákkal

A SEALION 7 a BYD kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett, csúcstechnológiás e-Platform 3.0 jelű padlólemezén fut, és a márka Blade akkumulátorát használja.

A BYD több mint két évtizede kutatja és fejleszti akkutechnológiáit, ezen a területen mára a piac egyik vezető erejévé vált. A márka fennállása során már több mint kilencmillió új energiákkal hajtott járművet készített (akkus-elektromos és plug-in hibrid hajtásúakat). A Blade akkumulátor-technológia a BYD saját kutatásainak és fejlesztéseinek terméke. Arra tervezték, hogy teljesítményben, tartósságban és biztonságban is a lehető legtöbbet nyújtsa, kiváló térkihasználási jellemzők mellett. A Blade akkumulátorok celláit közvetlenül építik be az akku vázszerkezetébe, anélkül, hogy külön modulokba csoportosítanák őket.

Ezzel a módszerrel a hagyományos szerkezetű telepekénél több cella építhető be egységnyi akkutérfogatba, ugyanakkor az akkumulátor össztérfogata is kisebb lehet, azonos teljesítményjellemzők mellett. A kiváló térkihasználás egyik eredménye a SEALION 7 utasterének tágassága.

A Blade akkumulátorok katódjának anyaga lítium-vasfoszfát (LFP). Ez a szerkezet tartósságában és biztonsági jellemzőivel is jobban teljesít, mint a hagyományos lítiumionos akkumulátorok, ugyanakkor teljesen kobaltmentes.

Az LFP akkuk a hagyományos lítiumionos szerkezetűeknél jobban tűrik az extrém hőterheléseket, kevésbé érzékenyek a hőingadozásra és több töltési-kisütési ciklust viselnek el kapacitáscsökkenés nélkül.

A Blade akkuk egyedi szerkezete teszi lehetővé, hogy a SEALION 7 egyszerre legyen nagy teljesítményű és gyors, ugyanakkor tiszta üzemű és takarékos.

A Blade akkumulátorok szerkezete és kémiai felépítése a legkíméletlenebb - súlyos balesetek következményeit szimuláló - rövidzárlati teszteken is kitűnően teljesített, és kiváló hőstabilitásról tett tanúbizonyságot.

A SEALION 7 Blade akkujában - akárcsak a SEAL-nél - az elemi cellákat közvetlenül a padlólemez keretéhez rögzítik, így azok az autó szerkezetének szerves részét képezik, a telep felső fedele az utastér padlója is egyben. A teljes szerkezetet méhsejt mintájú alustruktúra merevíti, ami jelentősen megnöveli a jármű torziós merevségét, hiszen maga az akkucsomag is szerkezeti elemként funkcionál.

A figyelmetekbe ajánljuk